مدیرکل بهزیستی استان البرز اعلام کرد: در ۹ ماهه سالجاری، به تعداد ۱۰ هزار و ۸۶۸نفر خدمات مشاوره حضوری ارائه شده است.
کد خبر: ۹۵۶۹۱۸۵
|
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز، اعلام کرد: در ۹ ماهه سالجاری، به تعداد ۱۰ هزار و ۸۶۸نفر خدمات مشاوره حضوری ارائه شده است که این خدمات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و پاسخ به نیاز‌های مشاوره‌ای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی خانوادگی در جهت ارتقا سطح سلامت روان آحاد جامعه از طریق یک مرکز دولتی و ۳۱ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه شده است.
بیش از ۵۰ هزار نفر از مشاوره بهزیستی استان بهره‌مند شدند
مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تعداد ۴۰ هزار و ۱۹ مشاوره تلفنی رایگان (خط تلفنی ۱۴۸۰) به منظور فوریت دسترسی آحاد مردم به خدمات مشاوره انجام شده است.

وجیهه محمدی فلاح در تشریح این خبر گفت: بیشترین فراوانی مشاوره‌ها به ترتیب شامل اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی–بین فردی و مشکلات باهمسر بود.

وی بیان داشت: همه تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آن‌ها به صورت حضوری دشوار است، به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
وجیهه محمدی فلاح تصریح کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماس‌گیرندگان و گوناگونی مشکلات آن‌ها، گاه ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روان‌شناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.
بیش از ۵۰ هزار نفر از مشاوره بهزیستی استان بهره‌مند شدند
گفتنی است: سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) جهت مصاحبه غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۲۴ شب به صورت رایگان مشاوره کاملا تخصصی ارائه می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها