خبرهای داغ:
شعبانی گفت: با توجه به اقدامات قضایی صورت گرفته تا کنون ۸۵۲ میلیارد تومان از بدهی بیش از ۲ هزار و ۴۰ نفر از مالباختگان پرداخت شده است و فرآیند تسویه بدهی مال باختگان به صورت مستمر در حوزه قضایی تاکستان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۵۶۹۳۵۵
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

قزوین_ به گزارش بسیج، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین علی شعبانی در این خصوص اظهار کرد: بعد از بررسی فعالیت شرکت های غیرقانونی فعال در زمینه پیش فروش خودرو در استان که غالبا بدون مجوز و با اقدامات متقلبانه فعالیت می کردند، ۷۰ شرکت پیش فروش خودرو  شناسایی و  برای ۱۸ شرکت و ۳۷ نفر از مدیران آنها در شهرستان تاکستان پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از این شرکت ها با توجه به اینکه صلاحیت رسیدگی به آنان در حوزه قضایی استان قزوین نبوده است،  به حوزه های قضایی مرتبط ارجاع گردید و مدیران برخی از شرکت ها نیز بدون تشکیل پرونده نسبت به تسویه مطالبات سرمایه گذاران خود اقدام کرده اند.

شعبانی  افزود: بر اساس اعلام سرمایه گذاران و تحقیقات صورت گرفته، میزان بدهی این شرکت ها به مردم ۴ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان می باشد و ارزش اموال توقیف شده نیز بر اساس ارزیابی های صورت پذیرفته توسط کارشناسان رسمی دادگستری، ۲ هزار و ۳۲۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

رییس کل دادگستری کل استان قزوین اعلام کرد: با توجه به اقدامات قضایی صورت گرفته تا کنون ۸۵۲ میلیارد تومان از بدهی بیش از ۲ هزار و ۴۰ نفر از مالباختگان توسط این شرکت ها پرداخت شده است و فرآیند تسویه بدهی مالباختگان به صورت مستمر در حوزه قضایی تاکستان ادامه دارد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: ۹۵ درصد از مجموع بدهی این ۱۸ شرکت مربوط به ۵ شرکت است و دستورات لازم نیز به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده ها و احقاق حقوق مالباختگان و ایفای تعهدات این شرکت ها صادر شده است.

گفتنی است؛ پرونده "شرکت رضایت خودروی طراوت نوین"جز شرکت های مذکور نبوده و با توجه به حجم مطالبات و تعداد زیاد مالباختگان به صورت ویژه در یکی از شعبات دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی و شناسایی میزان دیون و ارزیابی ریالی اموال شرکت  می باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها