زنجان - معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت در سطح کشور، طی یک و نیم ماه گذشته ۶۳ درصد از جمعیت هدف این طرح تحت پوشش قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۵۶۹۸۳۱
|
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

مشارکت ۶۳ درصدی جامعه هدف در طرح پویش ملی سلامت

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛صبح امروز آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سالن روزبه این نهاد برگزار شد.

 

در این مراسم عباس عبادی؛معاون وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: ما با مالیاتی که مردم ریال به ریال پرداخته‌اند تحصیل کرده و رشد کرده‌ایم؛ پس باید با «فرصت خدمتی» که در عرصه درمان در اختیارمان گذاشته شده به مردم خدمات ارائه دهیم.

 

وی بابیان اینکه اعتماد مردم در شرایط کنونی به حوزه سلامت افتخار و سرمایه ای اجتماعی است، افزود: پویش ملی سلامت باید سال‌ها پیش اجرا می‌شد که انجام آن در سال جاری آمارهایی را پیش روی متولیان سلامت قرار داد.

 

عبادی با اشاره به اینکه افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی یکی از شاخص‌های توسعه در حوزه بهداشت به قلمداد می‌شود، گفت: با این وجود این افزایش حاکی از آن است که در حوزه پیشگیری خوب عمل نشده است.

 

وی با اشاره به برگزاری پویش سلامت در سراسر کشور تصریح کرد: در قالب طرح پویش سلامت، شاهد انجام غربالگری فشار خون و دیابت در سطح کشور بودیم، به طوری از زمان اجرای این طرح تا به امروز ۶۳ درصد از جامعه هدف تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

 

این مسئول ادامه داد: اگر پیش از این اقدامات پیشگیرانه به کار گرفته می‌شد امروز شاهد هزینه‌های سرسام آور برای درمان چنین بیماری‌هایی در کشور نمی‌شدیم.

 

عبادی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در پیشبرد برنامه‌های حوزه سلامت گفت: توجه به نیروهای انسانی توانمند در حوزه بهداشت و درمان بزرگترین سرمایه هر سازمانی است.

 

وی با اشاره به اینکه آمارهای به دست آمده از اجرای طرح پویش سلامت حاکی از آن است که ما در برخی از حوزه‌ها با مشکل جدی مواجه بوده و زنگ خطر در این بخش‌ها به صدا درآمده است، تصریح کرد: خروجی این پویش تا به امروز به ما متذکر می‌شود که ۷۶۰ هزار نفر با احتمال ابتلاء به پرفشاری خون و ۴۳۰ هزار نفر نیز در مرحله پیش دیابت قرار دارند.

 

این مسئول با بیان اینکه امید و امید آفرینی از جمله وظایف مهم مسئولان است ادامه داد: دشمن درصدد تضعیف عزت و اعتماد به نفس ملت ایران به ویژه قشر جوان است.

 

معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با یادآوری اینکه یکی از تاکیدان رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام سلامت، اهتمام به مقوله پیشگیری بود، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم به اهداف تعیین شده در حوزه سلامت به ویژه پیشگیری دست یابیم، باید از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و فراموش نکنیم که نیروی انسانی توانمند بزرگ‌ترین سرمایه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

 

در پایان این مراسم حسین دین محمدی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان معرفی و از خدمات دکتر حسن بختیاری رئیس قبلی این دانشگاه قدردانی شد.

 

 

 

 

ارسال نظرات