معاون‌بنیادمسکن: روند بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از سیل بیله‌سوار تسریع می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل :معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تسریع در روند بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از سیل شهرستان بیله‌سوار مغان تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۹۸۶۹
|
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

معاون‌بنیادمسکن: روند بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از سیل بیله‌سوار تسریع می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل :، مجید جودی روز پنجشنبه در جریان بازدید از واحدهای احداثی آسیب‌دیده از سیل شهرستان بیله‌سوار با اعلام رضایت از عملکرد بنیاد مسکن از نظر کیفیت و پیشرفت فیزیکی واحدهای احداثی ، از واریز مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به حساب متقاضیان واحدهای تعمیری بیله‌سوار از هفته آینده خبر داد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام نواقص و کمبودها برای تشکیل پرونده‌های مربوط به تسهیلات بانکی را با همکاری سازمان های مربوط و بانک های عامل انجام می‌دهد.

فرماندار بیله‌سوار هم در این بازدید گفت: ۱۳۹ واحد احداثی سهمیه این شهرستان در مناطق سیل‌زده بود که مصالح ۴۴ واحد از جمله میلگرد ، سیمان و اسکلت فلزی تامین شده و مابقی هم تامین خواهد شد.

صاحبعلی اصغری افزود: نسبت به تامین تسهیلات ۲۳۳ واحد مسکن از طریق معاونت امور بازسازی بنیاد مسکن کشور قول داده شده که تا یک هفته آینده ۱۰۰ میلیون ریال به حساب صاحبان واحدها واریز خواهد شد تا نسبت به انجام تعمیرات اقدام کنند.

وی ادامه داد: وام احداث مسکن نیز در مناطق سیل‌زده ، سیل‌خیز و عادی در این شهرستان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است که صاحبان واحدها به بانک‌ها معرفی می‌شوند ، این تسهیلات در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با سود پنج درصد خواهد بود که از طریق پست بانک و بانک کشاورزی ابلاغ شده است.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در همجواری کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۲۴ خردادماه امسال در اثر جاری شدن سیل در مناطق شمالی استان اردبیل یک نفر جان باخت و پنج نفر دیگر نیز مفقود شدند ، در اثر سیل جاده گرمی- بیله‌سوار در محدوده پل انجیرلو مسدود شد. این مسیر در جریان سیل نهم خردادماه هم برای ساعاتی مسدود شد.

کارشناسان مدیریت بحران استانداری اردبیل مجموع خسارت‌های ناشی از سیل در شهرستان بیله‌سوار در خردادماه امسال را پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

ارسال نظرات