امام جمعه شهرکرد، گفت:حضور در انتخابات اضافه بر استیفای حق مردم، تحکیم پایه‌های نظام و دست رد به سینه دشمن زدن، عمل به یک تکلیف شرعی است.
کد خبر: ۹۵۷۰۱۵۲
|
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛نمازجمعه عبادی سیاسی جمعه شهرکرد به امامت حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری  و امام جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی رحمه الله علیه این شهر برگزار شد.

حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی لبیک به‌فرمان ولی امر مسلمین است

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهرکرد، به انتخابات اسفند ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: انتخابات اسفندماه سال جاری اضافه بر استیفای حق مردم توسط خودشان و این‌که مردم حق خودشان هست که پای صندوق‌های رأی بروند و حق خودشان را بگیرند و اضافه بر آثار اجتماعی و تحکیم پایه‌های نظام اسلامی که در انتخابات هست و اضافه بر طرد دشمن و دست رد بر سینه آن‌ها زدن که این‌ها همه آثار انتخابات است، موضوع دیگری را هم امسال بیش از گذشته شاهد هستیم، آن موضوع چیست؟ آن این است: عنایت ویژه و توجه خاص مقام معظم رهبری به این انتخابات را از همان اول سال تا به امروز به‌طور مکرر داشته‌ایم، گویا آن چشم نافذ و بصیر، امور و چیزهایی را می‌بیند که شاید به چشم دیگران و همگان نیاید.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، ادامه داد: آنچه از همه مهم‌تر و متفاوت‌تر از بقیه است این است که این موضوع تکلیف شرعی ما را هم به امور فوق از آثار انتخابات اضافه می‌کند، اضافه بر استیفای حق، اضافه بر تحکیم پایه‌های نظام، اضافه بر دست رد به سینه دشمن زدن، این تکلیف شرعی است که می‌بینیم ولی امر مسلمین این جور به این مسئله ورود پیدا کرده است و نباید امر ایشان روی زمین بماند و خدایی نخواسته اطاعات نشود؛ حالا در این رابطه حرف‌هایی هست که آیا امر ارشادی است یا امر ولایی است که فعلاً جای بحث این‌ها نیست اما هر مؤمنی در این شرایط قرار بگیرد و با فراست مسئله را دنبال کند به خوبی حضور خودش را در این موضوع برای ورود به انتخابات، جدی و با عزم راسخ پیدا می‌کند و هم خودش و هم دیگران را به سوی انتخابات دعوت می‌کند و امیدآفرین برای جامعه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار داشت: جهاد ما عرصه‌های مختلف دارد و یکی از آن‌ها انتخابات است، انتخابات یک عرصه جهادی است که دشمن را مأیوس می‌کند، امنیت به کشور می‌بخشد، کشور را از شر داعش‌ها و امثال این‌ها نجات می‌دهد و یک جهاد فی سبیل الله است که ان‌شاءالله همان‌طور که حضرت آقا فرمودند انتخاباتی تحکیم‌بخش به نظام جمهوری اسلامی را شاهد خواهیم بود. انتخابات سهم مردم است، مسئولین هم وظایفی دارند که هر چه می‌توانند راه را برای حضور پرشکوه باز کنند، در تأیید صلاحیت‌ها تا آنجا که ممکن است و به نظام آسیب نمی‌رسد، شرح صدر داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد، به توطئه های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: عزیزان من، خوبان، جوانان و مردان و زنان می‌دانیم که دشمنان ما از آغاز تاکنون به نابودی این انقلاب کمربسته‌اند ولی تا امروز به فضل الهی ملت آن‌ها را ناکام گذاشته است بلکه خودشان رو به نابودی هستند و مستمر ضعف روی ضعفشان افزوده می‌شود، این‌ها داعش خبیث را درست کردند تا عواملی خون‌ریز، جنایتکار و بی‌رحم در دست داشته باشند و برای سازمان‌دهی داعش هم سراغ چه کسانی رفتند؟ برای سازمان‌دهی داعش سراغ آن‌هایی که گرفتار افکار انحرافی و خرافی هستند مثل وهابیت و امثال این‌ها رفتند و اصل این گروه هم وهابیت هستند و گفته می‌شود ساخته و پرداخته استثمارگرها و مستکبرین است تا به وسیله این‌ها آتش نزاع و اختلاف میان مسلمان‌ها همیشه داغ باشد، داعشی‌ها که تندروهای متحجّر و افراطی این جماعت هستند، امروز با اشاره سازمان‌های سیا و موساد، از آمریکا و اسرائیل دستور می‌گیرند و با پول آن‌ها و با تجهیزات و امکانات آن‌ها و با طراحی‌های شیطنت‌آمیز آن‌ها یعنی آمریکا و اسرائیل و امثال این‌ها جنایتی مثل آنچه در کرمان را شاهد بودیم، می‌آفرینند.

 

خطب جمعه شهرکرد، ادامه داد:  البته ان‌شاءالله به سزای اعمال خودشان خواهند رسید و چوب اصلی توسط حاج قاسم بر پیکر تشکیلاتی آن‌‌ها وارد شد و داعش امروز، داعش آن زمان نیست که همین خورده داعش‌‌های خبیث را هم نمی‌توان نادیده گرفت، دشمنی مستمر اربابان این‌ها یعنی آمریکا و صهیونیست و انگلیس و امثال این‌ها با ایران اسلامی ما را به جهاد مستمر دعوت می‌کند.

 

دستگاه‌ها با پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات آن‌ها، امیدآفرین باشند

 

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، به لزوم امید آفرینی و پاسخگویی مسئولان به مشکلات مردم اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها با پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات آن‌ها، امیدآفرین باشند؛ در این میز خدمت‌ها و عرصه‌هایی که برای پاسخگوی به مردم هست، کارایی‌ها را بالا ببرند، صادقانه مثل آقای رئیس‌جمهور با مردم حرف بزنند، گزارش‌های واقعی و میدانی ارائه بدهند و آنچه را واقعاً انجام شده و درست هم انجام شده است آن‌ها را به مردم بگویند تا اعتماد مردم به گزارش‌ها افزایش پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان، ادامه داد: این میز خدمت مصلای شهرکرد که الحمدالله پررنگ است، هر هفته پررنگ‌تر از گذشته وجود داشته باشد و مردم روز جمعه و روز تعطیل فراغت دارند و مایل هستند دنبال کارهای اداری خودشان باشند لذا از سراسر استان روزهای جمعه به این مصلا می‌آیند گاهی نماز جمعه هم نمی‌ماند ولی می‌آیند مشکلشان را حل می‌کنند یا مطرح می‌کنند و در میان می‌گذارند و برمی‌گردند که این مهم است، این برای ما خیلی اهمیت دارد که این‌ها با سختی و با امید روز جمعه به اینجا می‌آیند و تا حدود قابل‌توجهی میز خدمت مصلای شهرکرد مرکز امیدبخشی استانی شده است که باید این فرصت را مغتنم شمرد و تقویت کرد.

نفت‌دزدی آمریکا در خلیج فارس بدون جواب نماند / داعش‌ و اربابانشان هم منتظر انتقام ایران اسلامی باشند

 

امام جمعه شهرکرد، به  توقیف کشتی نفت‌کش آمریکایی در خلیج عمان اشاره کرد و گفت: نکته آخر هم یک موضوع امیدبخش دیگر است که این روزها الحمدالله شاهد توقیف کشتی نفت‌کش آمریکایی توسط نیروی مقتدر دریایی ارتش جمهوری اسلامی در خلیج عمان بودیم که این خیلی مسئله مهمی است به جبران سرقت محموله نفتی ایران در اردیبهشت سال جاری که متأسفانه توسط آمریکایی‌ها مصادره شد، انجام شده است. آمریکا چند ماه قبل این کار را انجام داد و امروز به فضل الهی چوب این کار خودش را خورد، امروز همان کشتی آمریکایی توقیف شد و کشتی به سمت ایران آمد و نشان داده شد که ما از حقمان کوتاه نمی‌آییم، این شعاری که داده می‌شود که دوران بزن و در رو گذشته است، همین است که هر چیزی را در موقع خودش جمهوری اسلامی انتقام می‌گیرد.  خورده داعش‌ها و اربابانشان هم منتظر انتقام ایران اسلامی باشند که به فضل الهی این انتقام گرفته خواهد شد و به سزای اعمالشان خواهند رسید، ان‌شاءالله.

ارسال نظرات