بارش برف استان اردبیل را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل: اداره کل هواشناسی استان اردبیل از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای هفته پیش رو بارش برف سراسر استان را فرا می‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۷۰۱۶۶
|
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

بارش برف استان اردبیل را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل : بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می‌دهد جو استان تا قبل از ظهر روز دوشنبه (۲۵ دی) ناپایدار خواهد بود.

بر اساس این گزارش پدیده غالب طی امروز (جمعه ۲۲ دی) وزش باد جنوبی (تند تا گاهی نسبتاً شدید) و افزایش نسبی دما خواهد بود. ضمن اینکه بارش پراکنده باران و برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان دور از انتظار نخواهد بود.

طبق اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اردبیل، در گردنه‌ها و جاده‌های برفگیر و ارتفاعات استان رخداد کولاک برف نیز احتمال می‌رود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل همچنین از ورود سامانه بارشی جدید از فردا شنبه خبر داد و اعلام کرد با توجه به تداوم جریانات جنوبی بارش‌ها در ابتدا به شکل باران خواهد بود؛ ولی به تدریج با شمالی شدن جریانات جوی از دمای هوا به شکل محسوسی کاسته شده و بارش برف تمامی استان را فراخواهد گرفت.

رخداد مه و کاهش دید افقی، پایین آمدن ارتفاع کف ابر و اختلال در عملیات پروازی فرودگاه های استان، وزش باد (تند تا گاهی نسبتاً شدید) و کولاک برف و لغزندگی و یخبندان معابر شهری و جاده‌ها از مخاطرات این سامانه جوی خواهد بود.

با توجه به شدت بارش برف احتمال بسته شدن راه‌های روستایی و جاده‌های فرعی بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی وجود دارد و اداره کل هواشناسی استان اردبیل به رانندگان توصیه کرده است از تردد در این جاده ها بویژه طی ساعات شب خودداری کنند.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل همچنین بر لزوم آمادگی جهت انجام اقدامات کنترلی برای جلوگیری از شکستن درختان با توجه به حجم سنگین بارش برف تاکید کرده است.

با توجه به میزان فعالیت سامانه بارشی جدید رعایت توصیه‌های ایمنی در هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره ۷۰ و هشدار کشاورزی سطح زرد شماره ۸ اداره کل هواشناسی استان اردبیل به دستگاه های مختلف توصیه شده است.

در این اطلاعیه با توجه به کاهش محسوس دمای هوا طی روز یکشنبه (۲۴ دی) و ماندگاری هوای سرد در ساعات شبانه و صبحگاهی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۶ دی) انجام اقدامات پیشگیرانه و مدیریت مصرف حامل های انرژی توصیه شده است

از قبل ظهر روز دوشنبه جو استان پایدار توام با افزایش نسبی دما در طول روز خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار