مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶انصارالمهدی(عج) زنجان:

برجسته ترین ویژگی حضرت امام محمدباقر(ع) باقر العلوم بودن ایشان است

زنجان - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶انصارالمهدی(عج) زنجان گفت: مهمترین ویژگی حضرت امام محمدباقر(ع)همان باقر العلوم بودنشان است.
کد خبر: ۹۵۷۰۱۶۹
|
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

برجسته ترین ویژگی حضرت امام محمدباقر(ع) باقر العلوم بودن ایشان است

حجت‌الاسلام محبعلی احدی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: ولادت این امام بزرگوار سبب شد نفوذ، انحراف و فتنه‌انگیزی در جبهه اسلام ناب به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: امام محمد باقر(ع) از جمله پیشوایان معصومی است که به خوبی با استفاده از عنصر زمان و مکان و فرصت‌های به دست آمده گسترش مبانی علمی، جریان‌سازی فکری صحیح مبتنی بر قرآن و سنت پیامبر را پیگیری کردند.

وی یادآور شد: پرورش شاگردان، ترویج سنت نبوی، انس با قرآن و آثار و برکات تقوای اجتماعی از جمله محورهای تبلیغ مکتب امام محمد باقر(ع) است.

حجت الاسلام احدی عنوان کرد: میلاد این امام همام زمینه‌ای است تا بتوانیم زوایا و ابعاد مختلف زندگی امام باقر(ع) و شیوه امامت و روش خدمت‌رسانی به امت اسلام را دریابیم. امام علاوه بر مسائل فردی، در زمینه مسائل عمومی و اجتماعی با نقل روایات و احادیث و ایجاد انگیزه تمام تلاششان بر این بود تا جامعه را مبتنی بر توحید کرده و آحاد امت اسلام را متوجه قانون الهی از منبع اصلی و معلم راستین پیامبر اکرم(ص) کنند.

این مقام مسئول یاد آور شد: امام در زمینه خانواده، تربیت، اخلاق، ترویج باورهای دینی، مسائل سیاسی و فرهنگی، انسان کامل و مسلمان تکامل یافته را معرفی کردند و به حق امام در این زمینه توانستند خیل عظیمی از شاگردان خود را در مسیر پرورش، تربیت و برای ترویج آموزه‌های اسلام در بین امت اسلام اعزام کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقيه در تیپ۳۶ انصارالمهدی( عج) در پایان خاطرنشان کرد: یکی از بارزترین ویژگی‌های امام، جامعیت اوست.همه فضائل و ویژگی‌های انسان کامل در وجود امام محمد باقر(ع) متبلور بود، مرجعیت علمی و پاسخگویی به پرسش‌های مردم، عبادت و تهجد و شب زنده‌داری، کار و تلاش در اوج زهد و تقوا، حضور سازنده و مؤثر در جامعه، شکیبایی و بردباری در روابط اجتماعی، رسیدگی به محرومان، صمیمیت و محبت با دوستان، محبت و عاطفه نسبت به خانواده، رعایت حقوق و نیازهای روحی همسران، عدم تحمیل ایده‏‌های خویش بر همسران، رعایت جمال و زندگی شرافتمندانه، اهتمام به حقوق مالی مردم و....تنها پاره‌ای از ویژگی‌های امام محمدباقر(ع) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار