خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی شاهرود از پرداخت تسهیلات نهضت مسکن ملی به بافت فرسوده خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۰۲۱۰
|
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

تسهیلات نهضت مسکن ملی به بافت‌های فرسوده پرداخت شدبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی سلمانی با بیان اینکه، اعتبار اداره کل راه و شهرسازی شاهرود از محل بند الف تبصره ۱۸ (تسهیلات ارزان قیمت) در بخش نوسازی مسکن در بافت فرسوده تخصیصی شرکت بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۱ مجموعا ۶میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان است، افزود: بیش از ۳۰درصد سهم از مجموع اعتبارات استان است.
او با اشاره به اینکه بانک مسکن به ۳۶ واحدی که در سال ۱۴۰۱معرفی شد، هر کدام ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کرده، عنوان کرد: در مجموع در سال‌های ۱۴۰۰.۱۴۰۱ بیش از ۱۵۶ واحد مسکونی از این تسهیلات استفاده کردند.
سلمانی ادامه داد: نکته قابل توجه در سال ۱۴۰۲ در خصوص سامانه نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران که در محلات هدف بازآفرینی اقدام به بازسازی نقاط بافت فرسوده می‌کند، این است، که این سامانه دسترسی جدیدی را برای ما ایجاد کرده و می‌توانیم در کنار تسهیلات ارزان قیمت تبصره ۱۸، تسهیلات نهضت ملی مسکن نیز در بافت فرسوده شرق استان پرداخت کنیم.
رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی شاهرود، خاطر نشان کرد: در سال جاری بیش از ۱۰۰واحد در محلات هدف و بافت فرسوده شناسایی و ثبت نام کرده و همگی به بانک معرفی شدند، تا کنون ۸۶ واحد تسهیلات دریافت کرده اند.
او ادامه داد: تسهیلاتی که برای سال ۱۴۰۱ در اختیار این اداره کل قرار داده شده به متقاضیان پرداخت و موردی در نوبت نداریم، در سال جاری نیز کلیه متقاضیان از طریق نهضت ملی به بانک‌های صادرات و مسکن معرفی می‌شوند.
سلمانی در پایان افزود: اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری شاهرود اقدام به تصویب بسته تشویقی بازآفرینی شهری و همچنین تخفیفات دیگری از جمله تخفیف هزینه صدور پروانه ساخت در راستای تشویق متقاضیان در محدوده‌های بافت فرسوده کرده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها