شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی، دینی و ملی است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اهمیت و نقش مردم در انتخابات گفت: شرکت و حضور مردم در تعیین سر نوشت و مملکت خود در انتخابات یک تکلیف مهم دینی و ملی است.
کد خبر: ۹۵۷۰۳۷۸
|
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مازندران ؛ حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی در همایش جهاد تبیین با موضوع حضور حداکثری در انتخابات ، به همراه گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی کرمان که با حضور روحانیون و طلاب مازندران در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه استان برگزار شد، با بیان اینکه اگر یک انقلاب ۵ مرحله را به سلامت طی کند آن انقلاب پیروز و موفق است اظهار کرد: مرحله اول بسترسازی و مرحله دوم پیروزی انقلاب است،اگر بستر سازی به درستی انجام شود قطعا زمینه پیروزی را فراهم می کند.

وی ادامه داد: استقرار انقلاب مرحله سوم است یعنی انقلاب بتواند نهادها، سازمان ها و بخش های ‌مهمی را که می تواند در تحقق آرمانها و اهداف انقلاب ایفای نقش کند را مستقر کند، دوران چهارم نیز دوران استکمال ومرحله استمرار پنجمین مرحله جهت بقاء و تداوم انقلاب و دستیابی به اهداف میان مدت و طولانی مدت است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه انقلاب‌های توحیدی بر سه رکن استوار می باشد ادامه داد: رکن اول رهبری الهی از جنس نبی ، امام و ولی فقیه است که ماموریت و رسالتشان اداره امور مردم و جامعه بوده است.

سعیدی با بیان اینکه رکن دوم شریعت یعنی پیاده شدن مقررات الهی در جامعه و رکن سوم نیز مردم است گفت: حق حاکمیت با خداوند و قدرت حاکمیت با مردم می باشد و بدانیم حفظ عمل از خود عمل مهم تر است و در این راستا ایجاد انقلاب مهم است اما بقای انقلاب و انقلابی گری مهمتر است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب و تشکیل نهادها و شاکله نظام، انقلاب استقراریافت و اکنون در مرحله استمرار یعنی دستیابی به اهداف دراز مدت یعنی درمرحله تمدن سازی قرار داریم که یکی از سرنوشت سازترین مقطع تاریخ قبل از ظهور است که این امر رسالت سنگینی بر دوش ملت ایران قرار می دهد.

سعیدی گفت: ما در معادلات قدرت به مؤلفه‌های قوی دفاعی، موشک‌های بالستیک،پهپاد های پیشرفته و انرژی هسته‌ای دست یافتیم که در همه این پیشرفت ها مردم نقش مهم و تعیین کننده ای دارند.

وی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات یک وظیفه و حکم ایشان نیز حکم حکومتی است و همه وظیفه داریم اهمیت حفظ نظام را برای مردم روشن کنیم.
سعیدی با بیان اینکه دشمن به دنبال پایین بودن مشارکت مردم در انتخابات است اما بدانیم حضور پرشور درانتخابات موجب امنیت نظام و انقلاب می شود در این زمینه جهاد تبیین یک واجب عینی است و روحانیون ،نخبگان و علما ازتریبون های مختلف جهت آگاه سازی مردم استفاده کنند.

وی تاکید کرد: رای دادن هم تکلیف است و هم حق،حق یعنی انسان در سرنوشت خود شرکت کند و تکلیف یعنی اطاعت از رهبری، دفاع از انقلاب، مایوس کردن دشمن ، که مردم علاوه بر شرکت درصحنه های دینی و فرهنگی باید در مسائل اصلی انقلاب نیز مشارکت داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار