حقوقدان و وکیل دادگستری در گفت‌وگو با بسیج:

تشکیل اتحادیه حقوقی کشورهای اسلامی امری ضروریست

زنجان_ حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: لازم و ضروری است اتحادیه حقوقی از سوی کشورهای اسلامی ایجاد شود تا حقوقدانان آزاده بتوانند اقدامات لازم را در مواقع ضروری انجام دهند.
کد خبر: ۹۵۷۰۴۱۰
|
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

 

تشکیل اتحادیه حقوقی کشورهای اسلامی امرضروریست

علی فتحی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان، اظهارداشت: موضوع رژیم منحوس صهیونیستی هم بحث سیاسی و هم حقوقی است و متاسفانه کشور‌های اسلامی در خصوص موضوع فلسطین و غزه کوتاهی کرده‌اند.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی اول و دوم و تقسم کشور عثمانی به کشور‌های متعدد، قیمومیت کشور فلسین با انگلیس بود و سال 1948 وقتی قیمومیت کشور انگلیس بر فلسطین تمام شد، کشور‌های استعمارگر تصمیم گرفتند که یهودی‌ها و در واقع صهیونیست‌ها را در فلسطین اسکان دهند که اشغال شدن سرزمین فلسطین از همان جا شروع شد.


این حقوقدان بیان کرد: در جنگی که بین اعراب و اسراییل روی داد اعراب به دلیل نداشتن دانش نظامی و کمبود تجهیزات در جنگ شش روزه شکست خوردند و این موضوع باعث شد،  در سال ۱۹۴۸ شورای امنیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد و همین امر موجب شد بیش از ۸۰۰ هزار نفر از مردم فلسطین آواره شوند.

وی گفت: متاسفانه وا دادگی برخی حاکمان کشور‌های عربی و اسلامی به آمریکا و انگلیس باعث شد  اعراب از حقوق فلسطین کوتاه بیایند و تن به قرارداد 1967 بدهند و اسراییل نیز، به این قرارداد هم عمل نکرده و شروع به شهرک سازی در سزمین فلسطین کرد.

فتحی افزود: از نقشه فلسطین دیگر چیزی باقی نمانده است و در واقع طوفان الاقصی یک عملیات پیش دستانه بود، زیرا طبق اسناد به دست آمده، اسرائیل قصد حمله به غزه و کوچاندن اجباری مردم به کشور مصر و کشور‌های دیگر داشت.

وی با بیان اینکه طوفان الاقصی عملیات دفاع از حیثیت بود عنوان کرد: مردم غزه چندین سال است تحت تحریم شدید زمینی و دریایی از طرف رژیم اسرائیل هستند و عملا یک ملتی هستند که در مظلومیت و محاصره کامل اسراییل قرار دارند و چاره‌ای جز دفاع ندارند.

این وکیل دادگستری بیان کرد: همه دنیا این را پذیرفتند که اسرائیل یک کشور غاصب و جعلی است و مردم غزه باید از خود دفاع می‌کردند.

وی بیان کرد: اقدامات اسرائیل در قتل عام زنان و کودکان با این هدف انجام می‌شود که اسرائیل می‌داند این کودکان در آینده نزدیک مقابل این رژیم منحوس قرار خواهند گرفت و ژست حقوق بشری آمریکا و غرب که پشت کلمه دموکراسی و حقوق بشر پنهان شده بودند با پشتیبانی از قتل عام کودکان و زنان غزه باعث شد نقاب از چهره خبیث آن‌ها کنار رود و چهره واقعی صهیونیسم و حامیان آن آشکار شود.

این حقوقدان ابراز داشت: طبق کموانسیون‌های و قوانین بین المللی این قتل عام‌ها برابر با جنایت بر علیه بشریت بوده و محکوم است.

وی با اشاره به شکایت آفریقای جنوبی بر علیه رژیم صهیونیستی گفت: در واقع باید کشور‌های اسلامی و حقوقدانان این کشور‌ها این شکایت را مطرح می‌کردند، اما متاسفانه بیشتر حاکمان کشور‌های اسلامی وابسته به آمریکا و غرب هستند  وهیچ اقدام مثبتی در جهت رهایی مردم فلسطین و غزه انجام ندادند که جای بسیار تاسف دارد.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه برخی کشور‌های اسلامی با فلسطین هم مرز هستند تصریح کرد: اگر کشور‌های اسلامی به مردم فلسطین به ویژه غزه کمک می‌کردند شاهد این فجایع در غزه نبودیم.


وی گفت: امام راحل از ابتدای انقلاب و حتی قبل از آن هویت واقعی رژیم غاصب اسرائیل را بیان می‌کرد و ما بعد از ۷۰ سال متوجه می‌شویم امام راحل چه چیز‌هایی می‌دیدند و هشدار می‌دادند که اسرائیل رژیم منحوس، جعلی و غاصب است.


فتحی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی از ابتدا مخالف این رژیم جعلی بوده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» که باید تکلیف فلسطین را مردم فلسطین از طریق صندوق آرا مشخص کنند نه اشغالگرانی مثل آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که براین کشور سایه افکنده‌اند.


وی به حمله آمریکا و اسرائیل به یمن اشاره کرد و گفت: در نمایش پوچ آمریکا و همدستانش علیه یمن نیز مشاهده میکنیم که آمریکا و غرب نتوانستند کاری از پیش ببرند.

این حقوقدان گفت: کشور‌های استعمارگر با به وجود آوردن داعش میخواستند اسلام را نابود کنند اما در واقع باعث ایجاد و تقویت جبهه مقاومت در کشور‌های اسلامی شدند و قطعا پیروزی نهایی با جبهه حق است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: اغتشاشات و برخی اتفاقات در کشور نشان داد که نظام جمهوری اسلامی به یک صیانت حقوقی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی نیازمند است و لازم است در برخی اتفاقات حقوقدانان وارد کار شده و در نگهداری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی کوشا باشند و همچنین لازم است اتحادیه حقوقی از سوی کشور‌های اسلامی ایجاد شود تا حقوقدانان آزاده بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار