خبرهای داغ:
روزبهانی خبر داد

افزایش تراکم ساختمانی در شهر ملایر

همدان-رئیس شورای اسلامی شهر ملایر گفت: با توجه به محدودیت زمین در ملایر، اجرای مسکن مهر در زمین‌های ملی و...، افزایش تراکم ساختمانی بهترین راهکار است که در مرحله یک طبقه به شهر اضافه می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۰۹۴۵
|
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مظاهر روزبهانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه ۱۰ سال در زمینه افزایش تراکم ساختمانی در ملایر اتفاقی نیفتاده بود، بسته پیشنهادی طرح افزایش تراکم پس از یکسال و نیم در صحن شورا بررسی و برای تصویب به راه و شهرسازی ارائه شد.

وی بیان کرد: یکسری اصلاحات انجام و طرح مورد تایید مشاور طرح، شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر است که هفته جاری در جلسه‌ای که با مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان برگزار داشتیم، موافقت خود را با اجرای این طرح اعلام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر با بیان اینکه در حال حاضر تراکم ساختمانی در ملایر هفت طبقه است، افزود: بر اساس این طرح، در معابر ۱۰ تا ۲۰ متر یک طبقه، معابر ۲۰ تا ۳۰ متر ۲ طبقه و در معابر ۳۰ متر به بالا سه طبقه اضافه خواهد شد که در حال حاضر افزایش یک طبقه در ملایر ۱۰۰ درصد به شرط رعایت مسائل فنی اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمین در ملایر، اجرای مسکن مهر در زمین‌های ملی و همچنین وجود زمین‌های کشاورزی و عدم تغییرکاربری آنها، افزایش تراکم ساختمانی بهترین راهکار است که در مرحله یک طبقه به شهر اضافه می‌شود.

روزبهانی با تاکید بر اینکه این طرح ۹۹ درصد اجرایی خواهد شد، کاهشی شدن قیمت مسکن، افزایش ساخت و ساز، کاهش تخلفات ماده صد و استقبال بیشتر انبوه‌سازان به ساخت و ساز را از اهداف افزایش تراکم ساختمانی برشمرد و ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر متولی اجرای این طرح است.

وی همچنین درباره تعرفه عوارض شهرداری نیز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی هیچ پیشنهادی را برای افزایش تعرفه عوارض شهرداری نداریم، ولی احتمال دارد امسال عوارض شهری با توجه‌ به نرخ اداره دارایی افزایش یابد.

*بررسی اجرای طرح زوج و فرد برای ساماندهی وضعیت ترافیک در مرکز شهر ملایر

عضو شورای شهر ملایر نیز با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره اقدامات عمرانی و رضایت‌مندی مردم را نداشتیم، اظهار داشت: اقدامات خوبی در حوزه‌های بهداشتی، خدماتی، احداث و بازسازی سرویس‌های بهداشتی و جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب در نقاط مختلف شهر به ویژه نقاط حاشیه شهر انجام شد.

عباس جوکار با بیان اینکه شهرداری بیش از 3 میلیارد ریال برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب با پیمانکار قرارداد منعقد کرده است، افزود: برای مقابله با موش‌های فاضلاب سطح شهر ۱۶ میلیارد ریال قرارداد منعقد شده و بزودی با حضور اکیپ‌های مقابله، طعمه‌گذاری و مقابله با موش‌ها با استفاده سم‌های بی‌خطر انجام می‌شود.

وی همچنین نصب دوربین‌های پلاک‌خوان در معابر اصلی برای کاهش ترافیک را ضروری دانست و بیان کرد: برای ساماندهی وضعیت ترافیک در مرکز شهر ملایر، اجرای طرح زوج و فرد در دست بررسی توسط شرکت مشاور است.

عضو شورای شهر ملایر اصلاح هندسی میدان حادثه‌خیز تعاون ملایر را یکی از اقدامات بسیار شهرداری و شورای اسلامی شهر برای رفع مشکل ترافیک عنوان کرد و یادآور شد: اجرای زیرگذر و یا روگذر در این نقطه از شهر بسیار هزینه‌بر است و در حال حاضر با اصلاح هندسی این میدان، بیش از ۸۰ درصد پاسخگوی مشکل ترافیک این نقطه است.

* انجام بیش از یک میلیون مترمکعب آسفالت در معابر شهر ملایر

سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر نیز به اقدامات مهم شهرداری و شورا طی ۲ اخیر اشاره و اظهار کرد: امسال بیش از یک میلیون مترمکعب آسفالت با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در سطح معابر شهر ملایر انجام شد که در دوره‌های گذشته کم‌سابقه است.

حجت الاسلام احمد چهاردولی با بیان اینکه عده‌ای به دنبال به حاشیه بردن خدمات شورا و شهرداری هستند، افزود: در هر زمانی ما آماده پاسخگویی به شهروندان هستیم و از وظیفه‌ای که مردم به ما محول کرده‌اند هرگز کوتاهی نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: بیش از ۲ سال از فعالیت شهرداری و شورای اسلامی شهر می‌گذرد و تاکنون شاهد تحقق وعده‌های نمایندگان مردم ملایر در مجلس در حوزه مدیریت شهری و تخصیص اعتبارات ملی به این حوزه نبودیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر تاکید کرد: باید اخبار خوب و امیدوارکننده به مردم مخابره و امیدآفرینی کنیم و برای حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای از هیچ تلاشی دریغ نکنیم، چراکه مشارکت پرشور مردم موجب عزت و اقتدار کشور و تشکیل یک مجلس قوی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار