خبرهای داغ:
خزائلی از انتشار فراخوان مزایده عمومی واگذاری حق بهره‌برداری از سه خانه تاریخی توسط صندوق توسعه و احیای کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۱۰۶۵
|
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

قزوین_ علیرضا خزائلی در گفتگو با بسیج بیان کرد: در تازه‌ترین دور مزایدات صندوق توسعه و احیای کشور خانه‌های تاریخی آرازی، محمود بهشتی و فلاحی با هدف مرمت، احیا و بهره‌برداری مدت معین به‌مزایده گذاشته شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: خانه تاریخی آرازی در خیابان بوعلی کوچه سنگ ۱۵ و خانه‌های تاریخی محمودبهشتی و فلاحی در مجاورت یکدیگر در خیابان مولوی، محله دیمج واقع شده‌اند و هر سه بنای تاریخی مربوط به دوره قاجار هستند.

وی اظهار کرد: خانه‌های تاریخی محمود بهشتی و فلاحی به‌عنوان یک مجموعه و با کاربری فرهنگی، پذیرایی و اقامتی و برآورد هزینه مرمت .../.۷ میلیون‌ریال و خانه تاریخی آرازی با کاربری فرهنگی – پذیرایی و برآورد هزینه مرمت ۱۳۰۰۰ میلیون‌ریال به مزایده گذاشته شده‌اند.

خزائلی اظهار کرد: با هدف شفافیت و عدالت‌محور بودن فرآیند تشریفات تمامی مزایدات و مناقصات صندوق توسعه و احیا از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir برگزار می‌شود که نحوه دریافت امضای الکترونیکی و آموزش‌های لازم برای علاقمندان شرکت در مزایدات و مناقصات بناهای تاریخی و فرهنگی در این سامانه یا مرکز تماس ۰۲۱۱۴۵۶ اطلاع‌رسانی شده‌است.

وی افزود: آخرین مهلت برای دریافت سند مزایده در سامانه ستاد الکترونیک دولت ساعت ۱۹ روز شنبه مورخ ۷/۱۱/۱۴۰۲ اعلام شده و بعد از این مهلت متقاضی نمی‌تواند اسناد و مدارک خود را برای مزایده ارسال نماید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌ویژه سرمایه‌گذاران بومی زمینه نگهداری بهینه، مرمت و احیای این بناهای تاریخی فراهم شود.

بناهای تاریخی سعدالسلطنه، گراند‌هتل، گرمابه تنکابنی و خانه‌های یزدی، بهروزی، اسدی و زینعلی از پروژه‌های مرمتی صندوق توسعه و احیا در قزوین به‌شمار می‌روند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها