مراسم سالگرد شهادت شهید محمدحسین ذوالفقاری کوچک‌ترین شهید دفاع مقدس دردبیرستان چهارده معصوم (ع)میبد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۱۲۰۵
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مراسم سالگرد شهادت شهید محمدحسین ذوالفقاری کوچک‌ترین شهید دفاع مقدس دردبیرستان چهارده معصوم (ع) با حضور علی محمد دهقانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد، سرهنگ پاسدار سید مصطفی آقایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد، محمد رضا کارگر رئیس آموزش و پرورش و حجت الاسلام فاضلی رئیس دفتر امام جمعه برگزار شد.
 اجرای گروه سرود منتظران ظهور آموزشگاه نجمه، طراحی زیبای چهره شهید ذوالفقاری توسط سرکار خانم اسلامی و مداحی از جمله برنامه‌های این مراسم با حضور حجه الاسلام حسین عزیز مسئول نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج میبد و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان بود.
برادرزاده شهید نیز با بیان سخنانی در ارتباط با خصوصیات اخلاقی شهید، گفت: شهید ذوالفقاری درتاریخ ۱۰ فروردین ماه ۱۳۴۸ در خانواده‌ای متدین به دنیا آمد وهنوز ۱۲ بهار بیشتر از عمر او نگذاشته بود که در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۳۶۰ به شهادت رسید.
راضیه ذوالفقاری افزود: او علاقه شدیدی به خواندن قرآن و نماز داشت، هنوز به سن تکلیف نرسیده بود نماز می‌خواند و بسیار به نماز خواندن اول وقت اهمیت می‌داد.
وی با بیان اینکه شهید محمد حسین بسیار مصمم به هدف خود برای رفتن به جبهه بود، اظهار کرد: او با این وجود بسیار اعتقاد داشت که رضایت پدر و مادرش جلب کند. او همچنین اهل کار و تلاش و سرعت در عمل بعد از تشخیص دادن راه بود.
خانم ذوالفقاری با اشاره به انس عجیب شهید با سالار شهیدان امام حسین (ع) داشت، تصریح کرد: این عشق و علاقه به گونه‌ای بود که در طول عمر کوتاه وبا برکت خود، توفیق یافت سه بار به زیارت کربلا برود. در یکی از این سفر‌ها به مادر خود گفت: دوست دارم مرا هم در کربلا در کنار فرزند بزرگ امام حسین (ع) حضرت علی اکبر (ع) به خاک بسپارند.
برادر زاده شهید با توصیه به دانش آموزان برای مطالعه کتاب استاد عشق، شرح زندگانی پروفسور محمود حسابی گفت: زندگی اگر همراه با سختی و مشقت‌ها نبوده و راحت طلبی و آسایش را هدف زندگی بدانیم، هرگز به رشد و پیشرفت دست نخواهیم یافت.
گفتنی است در پایان مراسم از خانواده شهید ذوالفقاری تجلیل شد.

ارسال نظرات