خبرهای داغ:

کسب جایگاه دوم قصرشیرین در سامانه رصد اشتغال

مراد باباخانی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری قصرشیرین گفت: شهرستان قصرشیرین از ابتدای سال‌ جاری تا کنون با 803 شغل ثبت شده در سامانه رصد اشتغال در جایگاه دوم استان قرار دارد.
کد خبر: ۹۵۷۱۲۵۵
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مراد باباخانی معاون سیاسی اجتماعی  فرمانداری قصرشیرین در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری قصرشیرین اظهار کرد: سهم تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری را ۹۱۷ شغل اعلام کرد که تاکنون ۸۰۳ مورد آن معادل ۸۸ درصد ایجادشده است.

وی افزود: این میزان تعهد اشتغال توسط ۱۸ دستگاه اجرایی محقق شده است و بهترین تعهد اشتغال ایجادی مربوط به صنعت معدن تجارت با ۳۳۲ اشتغال تعهد شده است که تاکنون ۲۵۵ شغل آن ایجادشده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین تصریح کرد: هم‌اکنون ازنظر تعهد اشتغال ایجاد و ثبت آن در سامانه رصد در رتبه دوم استان کرمانشاه بعد از شهرستان کنگاور هستیم و تلاش و همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌ها قابل‌تحسین است و می‌توانیم با حریت در تداوم کار به‌عنوان جایگاه نخست استان باشیم.

وی بابیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار می‌تواند عاملی برای جلوگیری از مهاجرت افراد و بازگشت مردم به این شهرستان مرزی باشد، ادامه داد: باید همه دسته‌ها تلاش کنیم با اشتغال‌زایی و امید افزایی مردم را به سکونت در این شهرستان رغبت کنیم و زمینه اشتغال و به‌کارگیری افراد جویای کار فراهم شود.

باباخانی خاطرنشان کرد: از محل تسهیلات بند «ب» تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱ با توجه به آمار اخذشده از سامانه تاکنون ۲۵۳ طرح به مبلغ ۲۵۶ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۲۵۶ نفر معادل ۹۳ درصد تسهیلات توسط بانک‌های عامل شهرستان پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به موضوع پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری بررسی و با توجه به آمار اخذشده از سامانه تاکنون تعداد ۱۲ طرح قالیبافی با تسهیلات درخواستی ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند.

علی‌اشرف بادپران رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قصرشیرین نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی اهتمام و جدیت کامل داشته باشند تا پایان امسال میزان اشتغال تعهد شده را محقق کنند و افراد جویای کار از قبل آن منتفع شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار