کنگره «روایت عاشورا» در تبریز برگزار می شود

تبریز- نخستین کنگره «روایت عاشورا» با محوریت بزرگداشت «حاج مجتبی زاد صادق» پژوهشگر فقید شعر آیینی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۷۱۳۳۶
|
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نخستین کنگره «روایت عاشورا» به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و با همکاری انجمن شاعران اهل بیت(ع) و محوریت بزرگداشت «حاج مجتبی زاد صادق» پژوهشگر فقید شعر آیینی در تبریز برگزار خواهد شد.

این کنگره با هدف «حمایت از گسترش و شکوفایی شعر و ادب آیینی»، «معرفی و تکریم شاعران و پژوهشگران آیینی»، «الگوسازی از آفرینش گران آثار ادبی فاخر در زمینه شعر و ادب آیینی»، «تقویت جریان سازی شعر و ادب آیینی» و « ارتقای آگاهی عمومی در خصوص شعر و ادب آیینی و فعالان این حوزه» در سطح آذربایجان شرقی برگزار می شود.

«آثار و شخصیت مرحوم استاد حاج مجتبی زاد صادق » موضوع ویژه نخستین کنگره استانی «روایت عاشورا» است که در نزدیک به نیم قرن فعالیت در حوزه شعر و ادب آیینی به انتشار آثار و اشعار شاعران سلف پرداخته و در احیای آثار و نام آنها فعالیت کرده است.

علاقه مندان می توانند آثار خود با موضوعاتی چون «کتاب شناسی استاد زاد صادق»، «زندگی نامه و ابعاد شخصیتی استاد زاد صادق»، «نقش استاد زاد صادق در احیای آثار شاعران آیینی»، «تاثیر انتشار سلسله کتابهای «گنجینه گذشتگان » در حوزه شعر آیینی»، «خاطرات ،ادبی ،اجتماعی سیاسی و از استاد زاد صادق»، «فعالیت های استاد زاد صادق در انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن» و «استاد زاد صادق و هیئت های حسینی» را برای شرکت در این کنگره از طریق نرم افزارهای کاربردی اینا سروش و روبیکا به صورت پرونده (فایل) ورد به آدرس کاربری @revayate_ashura و با درج مشخصات خود مانند نشانی، شماره تلفن همراه و شماره ملی ارسال کنند.

دبیرخانه نخستین کنگره «روایت عاشورا» در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی واقع بوده و علاقمندان به شرکت در این کنگره می توانند تا ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ مقالات یا اشعار خود را که پیش از این در جایی چاپ نشده یا در رویداد و همایش های دیگر شرکت نکرده، به این دبیرخانه ارسال کنند و اشعار شاعران درباره موضوعات مختلف مرتبط با کنگره یا درباره استاد زاد صادق نیز پذیرفته خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار