خبرهای داغ:
نشست اخلاقی ویژه نوجوانان پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب کبری سلام الله علیها در چلیچه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۱۷۲۹
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرکارخانم فریده حیدری در جمع جوانان و نوجوانان پایگاه گفت:سخنان خوب باید در زیباترین جملات طراحی و تدوین شوند، تا مورد توجه و تأمل مخاطبان واقع شود، به عبارتی ساده تر قالب کلام می بایست با قیمت کلام هم سان باشد.

مربی حلقه صالحین، افزود: باید مراقب افکارت باشی، چرا که تبدیل به گفتارت می شود، مراقب گفتارت باش که رفتارت را تعیین می کند. مراقب رفتارت باش که عادتت می شود. مراقب عادتت باش که تبدیل به شخصیت تو می شود. و شخصیت تو سرنوشتت را ترسیم می کند

وی، با تاکید کرد:شاید نزدیک‌ترین مفهوم به انگاره اخلاق، مفهوم دین است.دین به عنوان یک سیستم اعتقادی و مذهبی، به فرد کمک می‌کند تا از طریق اصول و ارزش‌ها، رفتار اخلاقی خود را شکل دهد. در واقع، دین می‌تواند به عنوان یک راهنمای عملی برای اخلاق فرد و جامعه عمل کند چنانکه بسیاری از ادیان از جمله اسلام، اصول و ارزش‌های اخلاقی شامل محبت، خیرخواهی، صداقت، احترام به دیگران و … را ترویج می‌دهند. در نتیجه، نسبت دین و اخلاق می‌تواند به عنوان یک پایه قوی برای رفتار اخلاقی فرد و جامعه عمل کند.

مربی حلقه صالحین، در پایان سخنانش گفت: مقصود از تربیت اخلاقی تنها به معنای به کارگیری شیوه ها و روش های تربیتی اعم از خود سازی و یا تربیت افراد نیست. زیرا در فرایند اخلاق نیز شیوه تخلق به اخلاق سخن به میان می آید اما آنچه درباره ماهیت و تعریف تربیت اخلاقی می توان گفت این است که تربیت اخلاقی یکی از اقسام تربیت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار