کارشناس دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان خبر داد؛
ا کارشناس دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به حجم بالای کاری در امور باشگاه‌ها، اتحادیه باشگاه‌داران با هدف بهره‌برداری از امکانات دولتی، ظرف ۲ الی ۳ ماه آینده در کشور دایر خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۷۲۴۱۴
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، دوره آموزشی سامانه جدید صدور الکترونیکی مجوز باشگاه‌ها در محل هتل زاگرس ایلام با حضور کارشناسان دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

 

مرتضی بیات کارشناس دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این دوره آموزشی، با اشاره به اینکه صدور سامانه جدید در سطح کشور حداکثر ۳۰ روز است، گفت: این میانگین در استان ایلام با ۲۲ روز در نوع خود کم نظیر بوده که جای تقدیر دارد.

 

وی افزود: تعداد ۱۹ مجوز از ابتدای شهریور ماه سال‌جاری در ایلام به ثبت رسیده است.

 

کارشناس دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، ادامه داد: با توجه به حجم بالای کاری در امور باشگاه‌ها، در صدد دایر کردن اداره امور باشگاه‌ها در ادارت کل ورزش و جوانان در کشور هستیم.

 

بیات خاطرنشان کرد: ظرف ۲ الی ۳ ماه آینده اتحادیه باشگاه‌داران با هدف، بهره‌برداری از امکانات دولتی، دایر می‌شود.

 

کارشناس دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای باشگاه‌داران در ۱۴۰۳ جدای از تسهیلات استانی با بازدهی ۱۲ یا ۱۸ درصد است، همچنین برای سال جدید نرخ‌نامه جدید به باشگاه‌ها ابلاغ شده است.

 

وی اظهار داشت: رتبه‌بندی باشگاه‌های ورزشی از ۶۸ شاخص به ۲۱ شاخص رسیده است، که این مهم در کمیسیون ماده ۵ تصویب و به کل کشور ابلاغ می‌شود.

 

وی تصریح کرد: تمامی باشگاه‌داران از ابتدای سال ۱۴۰۳ موظف به نصب کد Qr هستند. باشگاه‌داران تنها با داشتن این کد اصالت و موجودیت باشگاه را حفظ می‌کنند. 

 

محمد مهدیه معاون توسعه امور ورزش استان نیز در این برنامه مسائل و مشکلات حوزه ورزش استان را بیان کرد و آموزش و ارتقاء منابع دانش انسانی را ضروری دانست، با توجه به این که ۵۴۸ باشگاه ورزشی در کل استان فعال است. 

 

وی افزود: رتبه‌بندی باشگاه‌های ورزشی قابل تحسین و نیازمند وحدت رویه است و باید پلتفرم و نرم‌افزار و استارت‌آپ را ایجاد کنیم که موجودیت و تمامی امکانات باشگاه‌ها در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

 

معاون توسعه امور ورزش استان، ادامه داد: با توجه به ضرورت بازرسی از باشگاه‌ها نیازمند وجهه قانونی برای بازرسان اداره کل در حوزه باشگاه‌ها هستیم.

 

وی یادآور شد: عدم همکاری شرکت‌های آب، برق و گاز و برداشته شدن یارانه‌های باشگاه‌ها از اهم مشکلات باشگاه‌داران استان است و اشباع شدن باشگاه‌ها بر بی‌کیفیتی کار تاثیرگذار بوده و نحوه نظارت‌ها نیز کار را سخت می‌کند. 

 

دوره آموزشی سامانه جدید صدور الکترونیکی مجوز باشگاه‌ها در محل هتل زاگرس ایلام با حضور کارشناسان دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان اعضای کمیسیون ماده ۵ امور باشگاه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان و کارشناسان امور باشگاه‌ها در شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد

ارسال نظرات