خطیب جمعه ساوه گفت: امام علی‌(ع) آغازگر امامت، مظهر عدالت، خداپرستی است.
کد خبر: ۹۵۷۲۵۰۸
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه شامگاه گذشته در مراسم جشن میلاد با سعادت مولی الموحدین، حضرت علی (ع) و بزرگداشت مقام پدر که در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد؛ گفت: شخصیت‌ امیرمؤمنان علی علیه السلام به عنوان انسان کامل و الگویی برای عموم مردم از نیاز‌های ضروری جامعه کنونی است.
وی افزود: یکی از صفات و خصوصیات برتر‌ امیرمؤمنان(ع) افضلیت و برتری آن حضرت نسبت به همه انبیاء غیر از خاتم انبیاء است.
امام جمعه ساوه تصریح کرد: امام علی (ع) در میان همه‌ی افراد بشر دارای امتیاز‌هایی است که حتی بسیاری از انبیا و ائمه هم این امتیاز‌ها را ندارند و تمام این خصوصیت‌ها بر اثر لطف الهی و مقام بندگی خالصانه‌ ایشان است.
حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در مورد فضائل حضرت علی (ع) گفت:‌ امیرالمؤمنین(ع) آینه تمام نمای پیامبران است زیرا حضرت محمد(ص) فرمودند: هر کس بخواهد آدم را در علمش، و نوح را در فهمش، و ابراهیم را در خلقش، و موسی را در مناجاتش، و عیسی را در سنت و رفتارش، و محمد(ص) را در تمام خلقت و کمال و صفاتش ببیند، باید به این مرد که از راه می‌رسد، بنگرد. پس مردمان همه گردن کشیدند، ناگاه علی‌بن ابیطالب (ع) را دیدند که از راه رسید.
وی امام علی‌(ع) را آغازگر امامت، مظهر عدالت، خداپرستی بیان و خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در کنار همه ویژگی‌های شاخصی که داشتند در زمان حاکمیت نیز به عنوان الگویی ممتاز برای حاکمان و فرمانداران در هر عصر و زمانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات