در قالب پویش «پدر پناه امن من» صورت گرفت

آزادی ۳۵ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: در آستانه ولادت امیرالمومنین امام علی(ع) و روز پدر ۳۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
کد خبر: ۹۵۷۲۷۹۰
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رسول تقی پور گفت: با برگزاری پویش «پدر پناه امن من» در استان و با کمک خیّران، این تعداد از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند که ۲۰ نفر از زندان شهرستان تبریز و ۱۵ نفر از زندان سایر شهرستان‌ها بودند.

به گفته وی برای آزادی این تعداد زندانی مبلغ ۲۲ میلیارد ریال به صورت کمک ویژه بلاعوض، ۶ میلیارد ریال به صورت تسهیلات و بقیه از راه تایید اعسار توسط مراجع قضائی تامین شده است.

وی اظهار کرد: امسال ۵۷۷ نفر از زندانیان غیرعمد و محکومان مالی از زندان‌های آذربایجان شرقی آزاد شدند که از این تعداد ۱۷ نفر زن و بقیه زندانیان مرد بودند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی همچنین اعلام کرد: خیّران و صاحبان صنایع بخش خصوصی تبریز در مراسم ترحیم و تکریم استاندار فقید آذربایجان شرقی با هماهنگی ستاد دیه استان و خانواده آن فقید زمینه آزادی ۲۶ زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کردند.

تقی پور ادامه داد: هزینه آزادی ۱۵ نفر آن‌ها در مراسم ترحیم و بقیه در مراسم تکریم جمع آوری شده است که مربوط به هزینه‌های تاج گل و هدایای مربوط به تکریم استاندار فقید است.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی افزود: این اقدام بنا به درخواست خانواده استاندار فقید انجام شد که اعلام کرده بودند، هزینه‌ای برای خرید تاج گل برای مراسم از سوی صاحبان صنایع صرف نشود و اگر بخواهند هزینه‌ای کنند برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد صرف شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها