ستایشگر:

موسیقی با زندگی شخصی و اجتماعی ما گره خورده است

همدان-مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با بیان اینکه گره خوردن موسیقی با زندگی شخصی و اجتماعی ما سابقه چندین هزار ساله دارد و این‌گره و پیوند بازشدنی نیست، گفت: بزرگ‌ترین تکلیف، حفظ کردن همین مسیر است.
کد خبر: ۹۵۷۲۹۶۵
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیرعباس ستایشگر در آیین ‌پایانی جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه ۲ که در مجتمع ابن سینا همدان برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که موسیقی به دور از هر جناح و گروه و نگاه‌های متفاوت مانند زبان و ادبیات فارسی همیشه جاری است.

وی با بیان اینکه گره خوردن موسیقی با زندگی شخصی و اجتماعی ما سابقه چندین هزار ساله دارد و این‌گره و پیوند بازشدنی نیست، افزود: بزرگ‌ترین تکلیف، حفظ کردن همین مسیر است و شب‌های موسیقی هگمتانه تکلیف خود را به خوبی انجام داده است.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با ابراز امیدواری از اینکه این دوستی در۳۴ شعبه در کل کشور برقرار باشد، گفت: این آمادگی را داریم و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

* همدان یکی از قطب‌های موسیقی عاشقی است

رئیس انجمن موسیقی استان همدان نیز در ادامه گفت: فعالیت‌های انجمن موسیقی استان همدان طی ۶ سال گذشته برگزاری بیش از ۳۰۰ کنسرت، کارگاه‌های موسیقی، ورکشاپ‌ها، تاسیس گروه دف نوازی و در دوران کرونا جشنواره‌های آنلاین همچون آوای سلامت که به افتخار کادر درمان بوده و تفاهم نامه‌هایی با شهرداری، میراث فرهنگی، سازمان زندان‌ها، و انجمن بیماری‌های خاص داشته‌ایم.

علی آقامحمدی ابراز کرد: جشنواره امسال که از سال ۹۷ رقم خورد اتفاق خیلی خوبی بود؛ بعد از تشکیل دبیرخانه و تنظیم فراخوان برای حضور در جشنواره از لحاظ آمار برای ما بسیار جذاب بود؛ ۵۳ گروه از استان همدان اعلام امادگی کردند که ۲۸ گروه عاشقی و ۲۲ گروه سنتی بود.

وی بیان کرد: سعی ما براین بود که تمام گروه‌ها به اجرا بپردازند و حدود ۱۹ گروه به اجرای برنامه پرداختند؛ یکی دیگر از اتفاقات خوب برگزاری موسیقی عاشقی بود که همدان یکی از قطب‌های موسیقی عاشقی است و به همدان نام ایران کوچک را دادند که تمام اقوام ایران در همدان زندگی می‌کنند.

رئیس انجمن موسیقی استان همدان عنوان کرد: کارگاه آواز استاد جهاندار بسیار استقبال شد، کارگاه فلسفه هنر، یادمان عارف قزوینی در آرامگاه بوعلی سینا و همایش استاد شفیعی کدکنی که به دلیل بیماری برگزار نشد.

در ادامه گروه موسیقی آوای فاخته به سرپرستی محمدرضا عباسی و گروه موسیقی بین المللی آیین به سرپرستی مصطفی رشیدی مطلق به اجرا پرداختند و در پایان در بخش گروه‌های صحنه‌ای از ۲۰ گروه برتر و در بخش عاشقی از ۱۶ گروه برتر تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار