امام جمعه اردبیل اعلام کرد

لزوم مشارکت و حساسیت در انتخابات

امام جمعه اردبیل لزوم مشارکت و حساسیت در انتخابات را متکر شد و گفت: داشتن حق تعیین سرنوشت بالاترین حق و بالاترین تکریم است.
کد خبر: ۹۵۷۳۱۲۶
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

لزوم مشارکت و حساسیت در انتخابات

آیت الله سید حسن عاملی امروز، چهارم بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشارکت و حساسیت در انتخابات اهمیت دارد، داشتن حق تعیین سرنوشت را بالاترین حق و بالاترین تکریم دانست و گفت: هر شهروندی حق دارد سرنوشت خود و سرنوشت کشور خود را خودش تعیین کند.

وی اظهار کرد: این حق از طریق انتخابات اعمال می‌شود و نبود انتخابات یا ساختگی بودن انتخابات به معنی محرومیت ملت از حق تعیین سرنوشت است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: این حق بزرگ در جمهوری اسلامی با خون هزاران شهید و به تعبیر حضرت امام با الله اکبرها به دست آمده است.

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: بعضی از کشورها اصلاً انتخاباتی ندارند و می‌گویند ما خاندان برگزیده خداوند و فراتر از انتخابات هستیم و آمریکا و اروپا نیز می‌گویند این کشور از منظر دموکراسی نظیر ندارد.

عاملی افزود: این کشورهای مورد تأیید آمریکا قانون اساسی هم ندارند و می‌گویند قانون اساسی ما قرآن است. همچنین بعضی از کشورها انتخابات دارند اما تک نامزدی هستند.

وی ادامه داد: حسنی مبارک ۳۰ سال در مصر تک نامزد بود و در یمن و در سال ۹۰ فقط عبدربه منصور هادی، معاون دیکتاتور یمن نامزد بود، با این حال کاخ سفید طی اطلاعیه رسمی حمایت خود را از انتخابات و از عبدربه را اعلام کرد.

رئیس شورای فرهنگی استان با تأکید بر اینکه ذات دموکراسی با تک نامزدی مغایر است، اضافه کرد: اگر این اتفاق‌ها در ایران می‌افتاد، غرب و آمریکا طوفان به راه می‌انداختند.

ارسال نظرات