خبرهای داغ:
پزشک هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: ورزش برای بهبود خلق و خوی و کاهش استرس مفید است.
کد خبر: ۹۵۷۳۱۶۶
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ورزش و حرکات‌های منظم بدنی علاوه بر سلامت جسم بر سلامت روحی و روانی اجتماعی فرد فایده‌های زیادی دارد و در پویایی فرد در جامعه و شخصیت فرد تأثیر می‌گذارد.

ورزش قطعا یک جایگزین مناسب برای داروهای روانگردان است با ورزش سلامت روان را می‌توان تثبیت کرد.

ورزش در درمان بیماری‌های همچون افسردگی و حافظه مؤثر است و کسی که شاد، پویا و پرجنب و جوش باشد؛ بی‌شک اخلاق خوبی هم دارد.

ورزش سبب ترشح هورمون‌های در مغز می‌شود که می‌تواند در کاهش استرس، بهبود اعتماد به نفس، بهبود خلق و خو،کیفیت خواب بهتر، حافظه و تفکر دقیق‌تر کمک کند به طورکلی افراد ورزشکار خوش‌اخلاق هستند.

قلب در زمان ورزش شروع به خون‌رسانی بیشتر می‌‌کند که در عین حال اکسیژن‌رسانی به مغز هم افزایش می‌یابد و این امر موجب انعطاف‌پذیری بیشتر می‌شود.

تورج خدیری، پزشک هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه در این رابطه می‌گوید: تحقیقات بطورکلی بیانگر این هستند که ورزش به‌خصوص ورزش‌های منظم سبب بهبود وضعیت روحی و روانی افرد می‌شود و همچنین میزان بیماری مربوط به روان و ذهن را کاهش می‌دهد.

وی ورزش را یکی از عادت‌هایی دانست که باید به زندگی معمولی خود اضافه کرد و ادمه داد: ورزش در افراد مبتلا به بیماری ذهنی علاوه بر بهبود حالت خلق‌وخو، تمرکز و... از طریق افزایش توان جسمی افراد هم اثرات بسیار مفیدی بر کیفیت زندگی و احساس شادی در افراد خواهد داشت.

هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه در خصوص تأثیر ورزش بر بهبود عملکرد ذهنی، افزود: ورزش سبب افزایش مواد شیمیایی اندروفین‌ها و سروتین‌ها در مغز می‌شود که همین احساس رضایت و شادی در افراد را زیاد می‌کنند. 

وی با اشاره به تأثیر ورزش بر خواب و خلق‌وخوی بهتر، گفت: ورزش می‌تواند کیفیت خواب را بسیار بهبود دهد و افرادی که خواب بهتر دارند مطمئنا در فردای آن روز احساس بهتر و خلق‌وخوی بهتری خواهند داشت.

خدیری تصریح کرد: افراد ورزشکار معمولا افکار منفی را از خود دور می‌کنند و تجربیات جدیدی در خود ایجاد و حس بهتری دارند.

وی اضافه کرد: ورزش به‌خصوص ورزش گروهی اثرات بسیار زیادی در ایجاد روابط اجتماعی خوب دارد که همه این‌ها در ایجاد یک روحیه سالم و شاد کمک‌کننده است.

ارسال نظرات