۱۲ اثر نمایشی هنرمندان کشور به جشنواره منطقه‌ای مرزداران شمال‌غرب راه یافت

فرماندار بیله‌سوار مغان از برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای مرزداران شمال غرب کشور از ۱۹ تا ۲۱ بهمن در این شهرستان مرزی با حضور ۱۲ اثر نمایشی از هنرمندان استان‌های کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۳۶۹۸
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

۱۲ اثر نمایشی هنرمندان کشور به جشنواره منطقه‌ای مرزداران شمال‌غرب راه یافت

صاحبعلی اصغری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: آیین افتتاحیه این جشنواره با حضور هنرمندان عرصه تئاتر استان‌های شمال غرب کشور در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی ۱۹ بهمن ماه در یادمان شهدای ۱۳۲۰ شهدای مرزدار بیله‌سوار برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۴۸ اثر نمایشی رسیده به دبیرخانه این جشنواره منتخبان ۶ استان کشور شامل هفت اثر صحنه‌ای و پنج اثر خیابانی توسط هیات داوران انتخاب شده که موضوع آنها "مرز و مرزداری" و "ایثار و شهادت" است.

وی تصریح کرد: نخستین جشنواره منطقه‌ای مرزداران شمال‌غرب کشور سال گذشته در راستای تکریم رشادت و مجاهدت‌های مرزداران کشور ، تقویت باورها و ارزش‌های دینی و مذهبی در دفاع از دین و میهن اسلامی و بیان حماسه آفرینی‌های مرزداران بیله‌سوار مغان که در شهریور ۱۳۲۰ در دفاع از مرز و بوم به شهادت رسیدند ، برگزار شد.

اصغری گفت: در سال‌های اخیر استقبال از هنر تئاتر با مضامین مرزداران و دفاع آنها در منطقه افزایش یافته و برنامه‌ها و رویدادهای مهمی در حوره تئاتر و فداکاری‌های مرزداران برگزار شده است از جمله می‌توان به جشنواره تئاتر منطقه ای مرزداران در اسفندماه سال گذشته اشاره کرد.

وی یادآورشد: با استفاده بهتر از زبان هنر می‌توان برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشت و عرصه هنر و رسانه ظرفیت موثری برای بصیرت‌افزایی در جامعه دارند.

فرماندار بیله‌سوار با اشاره به فعالیت ۵۰ بازیگر در حوزه تئاتر این شهرستان بیان کرد: هنرمندان تئاتر این منطقه آینده‌دار بوده و عناوین مختلفی در عرصه‌های ملی و استانی کسب کرده‌اند.

اصغری افزود: هر نقطه از کشور عزیز ایران سرشار از رشادت‌ها و مقاومت‌های مرزدارانی است که در راه حفظ وطن و ناموس از جان مایه گذاشتند و امروز بعد از ده‌ها سال نه تنها از یادها نرفته‌اند بلکه رشادت‌های آنها همچنان بر سرزبان‌هاست.

بیله‌سوار مغان در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است ، مرزبانان بیله‌سواری در حادثه سوم شهریور ۱۳۲۰ تا آخرین نفر در مقابل ارتش شوروی سابق پایداری کردند و به مقام شهادت رسیدند ، به پاس فداکاری‌های مرزداران وفادار سوم شهریور به عنوان روز شهرستان بیله‌سوار ثبت شده است.

مزار شهدای گمنام سوم شهریور ۱۳۲۰ هم‌اکنون در جنب مدرسه قدیمی امام خمینی (ره) بیله‌سوار به شهدایی که در حمله قشون روس به شهادت رسیدند مربوط بوده و نماد مقاومت دلاور مردان این مرز و بوم در برابر بیگانگان است.

ارسال نظرات