سردار باستان مطرح کرد:

تبریز، قطب شمال‌غرب اردوهای راهیان پیشرفت و امید کشور

تبریز- مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با اعلام این خبر که تبریز، قطب شمال غرب اردوهای راهیان پیشرفت و امید کشور خواهد بود، گفت: ظرفیت‌های این استان بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان این منطقه است.
کد خبر: ۹۵۷۳۹۰۹
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مجتبی باستان در جلسه قرارگاه راهیان پیشرفت و امید سازمان بسیج دانش آموزی (قطب شمال غرب کشور) ضمن قدردانی از توجه ویژه آموزش و پرورش استان به حوزه های فرهنگی و تربیتی، افزود: نوجوانان و جوانان در جنگ شناختی که الان دشمن به راه انداخته، بیشتر از دیگر گروه‌های سنی، مورد هدف قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان برخلاف تبلیغات دشمن در پیشبرد اهداف فرهنگی و تربیتی پیشگام هستند و نمود آن را می‌توان در جشن‌های ملی-مذهبی برگزار شده، مراسم  اعتکاف، راهپیمایی‌ها و ... به عینه مشاهده کرد.

باستان با تاکید بر لزوم معرفی دستاوردها و تبیین پیشرفت‌ها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی ایران، این مهم را از جمله موارد اثر گذار در آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان، دانست.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اعزام دانش آموزان کشور به اردوهای راهیان پیشرفت و امید، اظهار کرد: مقرر شده است این اقدام ارزشمند در پنج قطب انجام گیرد که تبریز به عنوان قطب شمالغرب کشور میزبان دانش‌آموزان این منطقه خواهد بود و تحقق موفق این امر مستلزم هماهنگی مناسب و بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان است.

سردار باستان، روایت پیشرفت، خود باوری و اعتقاد، استقلال، عزت و قدرت، خودشناسی، رهایی و آرامش، تعهد، تخصص و جوان‌گرایی، ایمان و معنویت و بصیرت را از بخش‌های اردوهای راهیان پیشرفت و امید عنوان نمود.

 معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در ادامه با بیان اینکه نسل جدید با توجه به شرایط سنی، بیشتر در معرض خطر هستند، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی تخصصی نسبت به آگاهی بخشی دانش‌آموزان، عمل کرد.

تراب محمدی، اردوهای راهیان پیشرفت و امید را بهترین راهکار برای مقابله با جنگ شناختی در بین دانش آموزان دانست و گفت: برخلاف تبلیغات منفی در فضای مجازی علاوه بر دستاوردهای نظامی در استان، دستاوردهای مختلفی در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و ... وجود دارد که لازم است این خدمات نیز به دانش‌آموزان نشان داده شود و  هر یک از این اردوها می‌تواند در زمینه امید بخشی و ایجاد شور و نشاط در جامعه، موثر باشد.

محمدی گفت: تاثیر رسانه و تاثیر آن در جنگ شناختی کاملا مشخص است و باید برنامه ریزی لازم نیز در این زمینه صورت گیرد تا دشمن از فضای موجود به نفع خود استفاده نکند و محتواهای مناسب بر اساس ذائقه جوانان تولید گردد. نقل خاطرات و محتواهای تولیدی از طرف دانش‌آموزانی که به اردوها اعزام شده‌اند نیز جزو مواردی است که می‌توان در فضای مجازی انجام داد.

وی از آمادگی استانداری برای ایجاد هماهنگی و تامین زیرساخت های لازم برای میزبانی از دانش‌آموزان شمال‌غرب کشور در تبریز خبر داد‌.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در ادامه با بیان اینکه امروز همه دستگاه‌ها در سطح کلان نسبت به موضوع تربیت احساس تکلیف می‌کنند، گفت:  خوشبختانه به سبب این همراهی و همکاری شاهد اقدامات ارزشمند در این حوزه هستیم.

مسعود سعادتی، با قدردانی از همراهی و همکاری سپاه عاشورا گفت: در تربیت دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی برنامه‌ها و فعالیت مختلفی با مشارکت بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان  صورت گرفته و این فعالیت‌های تربیتی و پرورشی خلاقانه، استان آذربایجان شرقی را از سایر استان ها در این زمینه، متمایز کرده است.

وی شناخت مخاطب را از جنبه‌های مختلف در امر تربیت، ضروری عنوان کرد و افزود: برای صحبت با دانش‌آموزان و اثرگذاری برنامه‌های تربیتی، لازم است با ادبیات ویژه این گروه سنی عمل کنیم.

سعادتی با اشاره به تأثیرگذاری بالای اردوها در تربیت و آموزش دانش آموزان، اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی به سبب ظرفیت بالای صنعتی، اقتصادی و اجتماعی می‌تواند میزبان مناسبی برای دانش آموزان شمال‌غرب باشد.

سردار عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا نیز در پایان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه اهمیت و اثرگذاری اردوی راهیان پیشرفت و امید بر کسی پوشیده نیست بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت موجود برای برگزاری هرچه بهتر این اردو، تاکید کرد‌.

وی با اشاره به اینکه توفیق‌های نظام تنها در بخش نظامی نیست، افزود: جوانان ایرانی امروز در زمینه‌های علمی و پزشکی توفیقات شگرفی به دست آورده‌اند که ارسال ماهواره‌ها که به تازگی صورت گرفت، نمونه‌ای از این پیشرفت‌ها است‌.

ارسال نظرات
پر بیننده ها