مدیرکل ارشاد اردبیل خبر داد؛

راه‌اندازی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در استان اردبیل راه‌اندازی شده و هموطنان می‌توانند از بستر فراهم شده استفاده کنند.
کد خبر: ۹۵۷۴۰۳۴
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

راه‌اندازی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، امیر رجبی شامگاه دوشنبه در جریان بررسی آخرین وضعیت فعالیت سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در اردبیل، اظهار کرد: مردم با مراجعه به این سامانه به راحتی می‌توانند در جریان فعالیت دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته و اطلاعات مورد نیاز را به غیر از اطلاعات طبقه‌بندی شده و محرمانه دسترسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: مردم با دریافت این اطلاعات پیگیری مسائل و موضوعات مختلف به راحتی انجام شده و به صورت شفاف می‌توانند در جریان روند کار و هزینه‌کرد طرح‌ها و پروژه‌های مختلف باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اکثر دستگاه‌های استان به این سامانه وصل شده و با بارگذاری اطلاعات سعی می‌کنند تا مردم را در دسترسی آزاد به اطلاعات کمک کنند.

رجبی افزود: به غیر از ۱۰ شهرداری استان، ۲۲ شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی به این سامانه متصل بوده و سعی می‌کنند تا با بارگذاری اطلاعات مردم را در جریان آخرین وضعیت اجرای طرح‌ها، پروژه‌ها، اطلاعات مالی و اعتباری قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این حق شهروندان است که با دسترسی آزاد به اطلاعات بتوانند در جریان امور قرار گرفته و فعالیت‌های متناسب با این شرایط را رصد کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: استان اردبیل نیز با راه‌اندازی این سامانه با همراهی دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کند تا شرایط مناسبی را برای هموطنان به وجود آورند تا در صورت داشتن هرگونه نظرات اصلاحی و یا نقد و انتقاد در این سامانه مسائل و موضوعات را طرح کنند.

ارسال نظرات