اولین نشست خبری مرکز علمی کاربردی کهریزک

اولین نشست تخصصی مرکز علمی کاربردی کهریزک با اصحاب رسانه در راستای تحقق اهداف رسانه ای و معرفی و شناسایی مرکز علمی کاربردی کهریزک برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۴۵۹۰
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷

به گزارش روابط عمومی مرکزعلمی کاربردی کهریزک؛ با حضور ریاست مرکز و ریاست آسایشگاه خیریه کهریزک نشست خبری با محوریت “از تحصیل تا اشتغال با کهریزک ” برگزار شد.

دکتر حسن احمدی با اهمیت برشمردن جایگاه رسانه و هوشمندی آن در شناسایی و تحقق اهداف سازمان ها افزود: امروزه مرکز علمی کاربردی کهریزک نیاز به حمایت و معرفی شما اصحاب رسانه دارد. در میانه دهه 90 با توجه به توسعه فیزیکی و ارائه خدمات نوین در دو آسایشگاه تهران و البرز همواره جذب و تربیت نیروی انسانی جزو دغدغه ها بود که با تأسیس دانشگاه کهریزک این مشکل برطرف شد. در این دانشگاه تاکنون ۵۴۸ نفر دانشجو داشته‌ایم که از این میان ۲۱۸ نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند و در حدود ۳۴۵ نفر دانشجو در حال تحصیل‌ هستند. از زمانیکه پرسنل فارغ التحصیل وارد آسایشگاه شده اند، تحول چشمگیری ایجاده شده است و کیفیت کار به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافته و مشکل عمده ای که تاکنون از نظر بهیار و پرستار وجود داشت با دوره هایی که در دانشگاه می بینند این مشکل بر طرف شده است.

رئیس مرکز علمی کاربردی افزود: در این دانشگاه حدود ۶ رشته کاردانی و 3 رشته کارشناسی در سال ۱۴۰2- ۱۴۰3 داریم.

احمدی با اشاره به امتیازاتی که در این مرکز علمی کاربردی وجود دارد، خاطرنشان کرد: تخصیص مدرک معتبر از وزارت علوم و آموزش براساس آخرین استانداردهای بین المللی و استخدام بورسیه دانشجویی از میان دانشجویان ممتاز و استخدام در آسایشگاه موسسه خیریه کهریزک بخشی از این امتیازات است.

در این مرکز کارگاه و آزمایشگاه های مجهز و مدرنی فعال است و کارهای عملیاتی همه دانشجویان در آسایشگاه انجام می شود و مهارت هایی که باید به صورت عملی یاد بگیرند از نظر مراقبت و مددکار اجتماعی و سایر علوم در آزمایشگاه انجام می شود .

احمدی ادامه داد: همچنین پرداخت شهریه به صورت اقساط انجام می‌شود و هر سال ۱۰ دانشجوی ممتاز بورس می شوند.

ریاست دانشگاه کهریزک خاطرنشان کرد: علاوه بر مقاطع دانشگاهی که کارشناسی است از سال ۹۷ تا کنون ۱۳ دوره کوتاه مدت و پودمانی برگزار کرده‌ایم که ۹۱۰ نفر به مدت سه هزار و چهار ساعت آموزش دیده اند.

وی گفت: در بخش‌هایی که مربوط به زمینه کاری آسایشگاه های کهریزک است بین ۵۰ تا ۷۰ نفر استاد حضور دارند که به طور متوسط ۵۰ نفر در هر ترم تدریس می‌کنند.

احمدی افزود: از طرفی یک بخش آموزش ضمن خدمت نیز داریم که بیشتر ویژه پرسنل برای ارتقای سطح دانش است و در جهت ارتقای کیفیت آموزشی، این سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. تاکنون تعداد 7 هزار و ۵۰۰ ساعت در واحد پرستاری آسایشگاه آموزش خدمت داشته ایم و حدود چهار هزار و ۴۵۴ نفر ساعت نیز به صورت مجازی در کلیه واحدها آموزش عمومی دیده اند.

دکتر حسین نحوی نژاد قائم مقام مرکز و ریاست آسایشگاه خیریه کهریزک نیز بیان داشت: سنگ بنای موسسه خیریه کهریزک بر اساس حرفه ای گری و برداشتن گام های مهم و کیفیت است، هرچند کیفیت بسیار مهم است اما هیچگاه کهریزک ، کیفیت را صرف کمیت نکرده است.

دروس مراقبت سالمندی ارائه شده نه تنها در دانشگاه کهریزک  که بسیار مورد نیاز مراکز رفاهی و خدمات نگهداری بوده و در این دانشگاه علاوه بر رفع نیاز های آسایشگاه های سالمندان نیاز های آموزشی سایر مراکز  و سازمان ها نیز پوشش داده می شود.

افرادی که در دانشگاه کهریزک تحصیل می کنند پس از آن در آسایشگاه خیریه کهریزک مشغول به کار شده و برای آنها اشتغالزایی می شود. بنابراین آماده استقبال از افراد جویای اشتغال هستیم. این دانشگاه ظرفیت پذیرش یک هزار دانشجو در سال را داد و از این طریق می توان بخشی از نیاز اشتغالزایی در شهرری و کهریزک را برطرف کرد.

در ادامه این نشست تخصصی فعالان عرصه خبری، حومه شهرری هریک سوالاتی را مطرح داشتند.

ارسال نظرات