خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری قزوین مطرح کرد:

۱۵هزار میلیارد تومان تامین بودجه طرح های عمرانی از مولد سازی/ پروژه قزوین الموت تنکابن تا اواخر خرداد سال آینده به بهره برداری می رسد

۱۵هزار میلیارد تومان تامین بودجه طرح های عمرانی از مولد سازی/ پروژه قزوین الموت تنکابن تا اواخر خرداد سال آینده به بهره برداری می رسد
معاون هماهنگ کننده عمرانی استانداری در جمع رسانه ها به مناسبت دهه فجر گفت؛ از طرح مولد سازی در استان ۱۵هزارمیلیارد تومان تامین بودجه احصا و تا اواخر خرداد سال آینده جاده قزوین،الموت و قزوین به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۹۵۷۵۲۵۴
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج _قزوین رجحانی معاون هماهنگ کننده عمرانی استانداری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزارشد ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی از آغاز اقتدار فکری و ایدیولوژی و سیاسی را تثبیت کرد و در حال حاضر به دنبال اقتدار اقتصادی و پس از آن به دنبال تمدن نوین اسلامی است و آثارش را در جهان امروز می بینیم.

 وی افزود: گزارش عملکرد دولت در دو سال گذشته در استان قزوین در سه سر فصل گزارش می شود. در ابتدای ۱۰۰ روز احصای پروژه های نیمه کاره و اولویت دار پیگیری شد تا برحسب مهم بودن و نیاز مردم در تکمیل آن اقدام گردد. لذا در اولویت بندی یک تا سه طرح ها تعریف شدند.

 معاون هماهنگ کننده عمرانی استانداری افزود: اگر می خواهیم توسعه استانی در حوزه عمرانی داشته باشیم با منابع دولتی که در اختیار داریم نمی شود حداقل طرح ها را اجرا کرد، لذا جذب سرمایه گذار، جذب منابع از سفر ریاست جمهوری و مولد سازی را در دستور کار قرار دادیم، سال ۱۴۰۰ بودجه عمرانی یک همت بود در حال حاضر ۱/۵همت است یعنی ۱/۵برابر شده است. در سفر ریاست جمهوری در بخش منابع ریالی و ارزی ۲۵همت تخصیص داده شد که نسبت به منابع عمرانی تفاوت چشمگیر دارد.

 رجحانی تصریح کرد: در بخش مولد سازی ۱۵همت دارایی های احصا شده استان است و برای جذب سرمایه گذاری های مختلف ۲۰همت پروژه در حال انجام و انعقاد قرارداد است، پروژه هایی دیگر که بحث مالیات بر ارزش افزوده را تثبیت و در آمد شهرداری ها را پایدارتر می کندرا پیگیری می کنیم.

تمام پروژه های نیمه فعال و تعطیل شده استان در دولت سیزدهم فعال شد

 وی تشریح کرد: یکی از معضلات کارهای عمرانی حل مشکلات زمین مانده از سنوات گذشته است که برخی از آنها حل شده مانند شهرک امدیشه و زیر ساخت های عظیمیه نیز در حال انعقاد قرارداد با پیمانکار و سرمایه گذار است.

 رجحانی افزود: با تخصیص بودجه مناسب در دولت محرومان همه پروژه های نیمه کاره و تمام پروژه های غیر فعال با دستاورد سفر رییس جمهوری فعال شد. در بخش مهمی از ارایه دستاوردها که توسعه عمرانی استان مدنظر است توجه خاص به حوزه های مختلف زیست محیطی، صنایع، مدیریت آب و کشاورزی شده است.

طرح احیای دشت قزوین فعال است

معاون هماهنگ کننده عمرانی استانداری خاطر نشان کرد: برای بحث زیست محیطی مشکلات در استان احصا شده است و طرح احیا دشت قزوین در دستور قرار گرفت که شورای احیای دشت قزوین با حضور مسئولان و نخبگان کشوری تشکیل وکارهای بسیار بزرگی در این خصوص برای حفظ و احیای این گنجینه ارزشمند اتفاق افتاد.

 رجحانی در ادامه با اشاره به پر تردد ترین جاده مواصلاتی کشور گفت: در بحث کاهش سطح تصادفات جاده ای شناسایی و رفع بیش از ۱۵۰نقطه حادثه خیز در دست بررسی است که به عنوان یک پایلوت ملی برای کاهش میزان تصادفات کارشناسی شده است برخی از نقاط حادثه خیز اصلاح شده و مابقی هم با تامین بودجه و همکاری نهادهای مسئول اصلاح می شود.

ساخت مستند معرفی قزوین در سیمای ملی برای تقویت توریست و گردشگری

 وی افزود: قرارداد ریلی قزوین تهران در دست پیگیری است و به زودی اجرای این طرح پس از کارهای مطالعاتی، تامین بودجه و انعقاد قرارداد شروع می شود تا سهم حابجایی مسافرین را با استفاده از حمل و نقل عمومی ارتقا و افزایش دهیم.

 از دیگر پروژه های مهم استان توسعه فرودگاه قزوین، واگذاری فرودگاه به بخش خصوصی برای مسافری، کشاورزی و آموزشی و آوردن سرمایه گذار همه شرایط برای ارتقا بخشی این پروژه مهیا است.

 معاون هماهنگ کننده عمرانی استانداری تشریح کرد: از دیگر اقدامات مهم برای تقویت گردشگری استان تولید محتوا با محوریت شناسایی قزوین در دست اجراست و برنامه مستند همسفر در شبکه ملی مستند پخش شد و کلان پروژه تولید محتوا در قزوین که با همکاری اوقاف و ایرانسل انجام می شود.

۴۰۰مگاوات برق خورشیدی در قزوین هدف گذاری شده است

وی اظهارداشت: ایرانگرد از برنامه های زیبای معرفی ایران است که جواد قارایی سازنده این برنامه قرار است با ساخت یک سریال کلاس الف در قزوین با محوریت ظرفیت شهری ساخته شود و جاذبه های گردشگری استان و شهر قزوین را به نمایش بگذارد و در شبکه ملی منتشر شود.

 رجحانی با اشاره از دیگر طرح های عمرانی برای توسعه استان قزوین گفت:در حوزه آبخیز داری قزارداد ۳۰۰هکتاری بسته شد.

 ساخت نیروگاه های خورشیدی که ۴عزار مگاوات ظرفیت تولید برق کشور را هدف گذاری کردند ظرفیت ۴۰۰مگاواتی آن در قزوین اجرا می شود. نیروگاه گازی بویین زهرا از دیگر پروژه های در دست اجرا برای توسعه قزوین است.

جاده قزوین الموت تنکابن تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد

 معاون هماهنگ کننده استانداری قزوین تشریح کرد: شاخص ترین پروژه قزوین جاده قزوین،الموت تنکابن تا سه ماهه اول ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد،. در حوزه مدیریت بحران زیر ساخت ها و تجهیزات آسیب دیده بودند، ارتباطات با موبایل تعریف می شد حتی یک بی سیم وجود نداشت، خرید تجهیزات مانند پهپاد برای حضور سریع در منطقه و تصویر برداری انجام شده و برای شرایط بحرانی آمادگی کامل وجود دارد.

 رجحانی افزود: چشمه نور از بزرگترین پروژه های پژوهشگاه ملی با تلاش بسیار در قزوین ماندنی شد و کاملترین پروژه دانش محور کشور است و امیدواریم که پژوهشگاه ملی ساختمان جدید را برای استقرار تکمیل کند. برای این طرح با تلاش فراوان از بودجه ملی استفاده شده است.

طرح تفصیلی پس از ۸سال ابلاغ می شود

 وی اظهارداشت: در حوزه شهر قزوین کمربندی شرق و پل امام رضا(ع)، کمربندی نسیم شمال، محله هادی آبادی، امام زاده حسین(ع) بحث تملکات و طرح ها انجام شده و طرح تفصیلی جدید با ۸سال تاخیر اصلاح آن ابلاغ شد و به زودی در دسترس قرار عموم قرار می گیرد.

رجحانی گفت: باز آفرینی هادی آباد با استفاده از تمام تجارب موفق کشور در حال انعقاد قرارداد با سرمایه گذار است. دو پروژه در سازمان همیاری ها از جمله مرکز نمایشگاهی جدید که برازنده استان قزوین باشد در دست احداث است که تملک زمین و کارهای قانونی برای ساخت پروژه انجام شده است.

هفت ایستگاه مزکز سنجش آلایندگی در استان وجود دارد

معاون هماهنگ کننده عمرانی استانداری قزوین گفت: ۷ ایستگاه سنجش آلایندگی در استان وجود دارد که در گذشته دو مرکز وجود داشت و به درستی کار نمی کردند اما در این دولت با افزایش و تجهیز مرکز آلاینده سنجی سعی در پایش مقوله آلودگی هوا برای سلامتی شهروندان عزیز دارد. 

 وی در خصوص طرح ملی مسکن گفت: ۲۲هزار مسکن ملی در دست احداث است و مراحل ساخت با سرعت خوبی در دستور کار قرار دارد. از دیگر اتفاقات مهم ساخت سه بیمارستان است که بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی با آورده ۱۵۰۰میلیارد تومان سرمایه گذار کارهای عمرانی آن فعال شده است که کل هزینه برای تکمیل و بهره برداری پروژه ۳هزار میلیارد تومان کارشناسی شده است.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار