تکاپوی آمریکا برای تخلیه پایگاه‌های نظامی در خاک سوریه پس از ضربات پی‌در‌پی گروه‌های مقاومت

پس از تخلیه و جابجایی نیروهای نظامی آمریکا از پایگاه هیمو در قامشلی، منابع محلی مدعی شده اند نیروهای آمریکایی با توجه به تشدید حملات گروه های مقاومت، در حال جابجایی نیروهای خود به پایگاه هایی هستند که کمتر در معرض بمباران گروه های مقاومت هستند.
کد خبر: ۹۵۷۵۴۳۱
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴

تکاپوی آمریکا برای تخلیه پایگاه‌های نظامی در خاک سوریه پس از ضربات پی‌در‌پی گروه‌های مقاومت

به گزارش خبرگزاری بسیج، در هفته های گذشته روند حملات گروه های مقاومت به پایگاه های نظامی آمریکا در خاک سوریه همچون کونیکو، العمر، الشدادی و خراب الجیر با شدت و حجم گسترده ای دنبال شده است.

گروه های مقاومت در راهبرد جدید خود با حملات متمرکز علیه یک پایگاه خاص و بمباران شدید آن در یک بازه زمانی کوتاه، تلاش می کنند تا آمریکایی ها را وادار به تخلیه پایگاه های مزبور کنند.

این روند در مورد پایگاه هیمو در قامشلی که آمریکایی ها مجبور به تخلیه و جابجایی نیروهای خود از این پایگاه شدند، موفقیت آمیز بود.

یک شهروند سوری ساکن دیرالزور که در جریان جزئیات حملات روزهای اخیر گروه های مقاومت به پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی میدان نفتی العمر قرار داشت به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت: حملات موشکی به پایگاه های آمریکایی باعث خوشحالی ماست، چون آنها سرانجام مجبور به ترک سوریه خواهند شد و ما حتی از یک وجب از خاکمان کوتاه نمی آییم.

«معتصم عیسی»؛ کارشناس مسائل سیاسی در دمشق گفت: آمریکایی ها در پایگاه های خود در آماده باش دائم به سر می برند اما تلاش می کنند تا پیش از آغاز عقب نشینی، ترتیبات امنیتی و نظامی خاصی را در میدان رقم بزنند.

منابع محلی اطلاع دادند که نیروهای آمریکایی با توجه به تشدید حملات گروه های مقاومت، در حال جابجایی نیروهای خود به پایگاه هایی هستند که کمتر در معرض بمباران گروه های مقاومت هستند.

ارسال نظرات