معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل:

رواناب‌ها در اردبیل ذخیره می‌شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با اشاره به تدابیر اتخاذ شده درباره استفاده بهینه از بارش‌های اخیر، گفت: مخازن ما بر روی رودخانه‌های اصلی به تعداد مناسب احداث شده و کلیه رواناب‌های حاصل از بارش در مخازن ذخیره خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۷۵۶۲۳
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

رواناب‌ها در اردبیل ذخیره می‌شود

حمید فضائلی در گفتگو با خبرنگار بسیج ، با اشاره به بارش‌های اخیر سنگین برف در استان اردبیل گفت: درست است که این بارش‌ها قسمتی از نگرانی‌های ما را در خصوص تأمین آب شرب حل کرده است؛ اما به طور کامل این نگرانی‌ها  از بین نرفته و مسئله آب شرب مرکز استان را نیز به طور کامل حتی در تابستان آتی برطرف نکرده است.

 

وی افزود: همچنان مجموع احجام ذخیره شده سدهای تأمین‌کننده آب شرب، علی‌الخصوص سد یامچی نسبت به سال گذشته کمتر است.

 

بارش اخیر نتوانست آب شرب اردبیل را تأمین کند 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل بیان کرد: نباید فراموش کنیم که ما امسال حجم زیادی از بارش‌های پائیزی را که حدود 30درصد مجموع بارش‌ها را شامل می‌شود، ازدست‌داده‌ایم.

 

وی تصریح کرد: برآوردهای ما نشان می‌دهد که همچنان در تأمین آب شرب و کشاورزی با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم بود و بنابراین عموم مردم و کشاورزان باید در مصرف آب شرب و کشاورزی نهایت همکاری را داشته باشند.

 

احداث مخازن بر روی رودخانه‌های اصلی اردبیل

فضائلی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده درباره  استفاده  بهینه از بارش های اخیر در استان اردبیل، بیان داشت: مخازن ما بر روی رودخانه‌های اصلی به تعداد مناسب احداث شده و کلیه رواناب‌های حاصل از بارش در مخازن ذخیره خواهد شد.


پس از بارش‌های اخیر و سنگین برف در استان اردبیل، این شائبه در بین اهالی استان به وجود آمد که کم‌آبی‌ها جبران شده و در روزهای آتی این استان مشکلی به نام کم‌آبی نخواهد داشت؛ این در حالی است که طبق اظهارات مسئولین، زنگ خطر کمی آب در اردبیل از مدت‌ها قبل به صدا درآمده است و این شرایط ایجاب می‌کند که علاوه بر مصرف بهینه و مدیریت مصرف آب، برای تأمین کسری آب نیز تدابیر خاصی اندیشیده شود.

 
 اقدامات پیشگیرانه زیرساختی برای بهینه‌سازی و ذخایر آب از جمله سرمایه‌گذاری‌هایی است که طبق گفته های کارشناسان اگر به‌موقع و در زمان مناسب انجام شود، می‌تواند در بهبود شرایط و مهار کم‌آبی در استان کوهستانی اردبیل تأثیرگذار باشد. 

ارسال نظرات