همزمان با دهه مبارک فجر، طرح ازن زنی با فناوری نانو حباب ازن در تصفیه خانه آب شهر ساوه برای نخستین بار در کشور اجرا شد.
کد خبر: ۹۵۷۵۶۲۸
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ طرح ازن زنی با فناوری نانو حباب ازن به منظور کاهش طعم و بوی ناشی از وجود جلبک هاب کلروفیل و دیاتومه در تصفیه خانه شهر ساوه برای اولین بار در کشور اجرا شد.

سامانه نوین «نانوحباب» در تصفیه‌خانه آب ساوه افتتاح شداین طرح که امروز با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید از سال ۱۴۰۰ در تصفیه خانه شهرستان ساوه اجرا و پس از طی مراحل ازمایش دی‌ماه سال جاری از سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت مجوز بهره‌برداری دریافت کرد.

روح‌اله دهقانی‌فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در آئین رونمایی از این طرح با تاکید بر رسانه‌ای شدن افتخاراتی این چنین گفت: تکنولوژی نانو حباب، منجر به افزایش دو تا سه برابری کیفیت آب می‌شود.

وی افزود: امید است با بهره‌گیری از ظرفیت و تخصص جوانان همچنین حمایت دولت، بتوانیم گام‌های مؤثری در تأمین و افزایش کیفیت آب شرب در سایر سد‌ها نیز برداریم.

حشمت‌الله عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در حاشیه بهره‌برداری از این طرح گفت: اجرای این طرح با هزینه کرد ۲۵ میلیارد ریالی توسط شرکت دانش بنیان نانو حباب انرژی اجرا شده است.

وی مزیت اجرای این طرح را کیفی بخشی طعم آب عنوان کرد و افزود: بیشتر مشترکان آب شرب این شهر به دلیل افت کیفی آب، طعم و بوی آن اعتراض داشتند، اما با راه‌اندازی آزمایشی این طرح، هم‌اکنون که سطح آب سد الغدیر در کمترین میزان خود قرار دارد و این مشکلات برطرف شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات