سامانه‌های موشکی جاولین اهدایی استونی وارد اوکراین شد

هانو پوکور وزیر دفاع استونی اعلام کرد که جدیدترین بسته کمکی تسلیحاتی تالین شامل سامانه‌های موشکی جاولین وارد اوکراین شده است.
کد خبر: ۹۵۷۵۸۸۸
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

سامانه‌های موشکی جاولین اهدایی استونی وارد اوکراین شد

به گزارش بامداد یکشنبه بسیج به نقل از رسانه‌های اوکراینی، پوکور بدون اشاره به مقدار دقیق تسلیحات ارسالی و زمان و مکان تحویل آنها، افزود: مسلسل، مهمات سلاح‌های سبک، وسایل نقلیه مختلف زمینی و آبی و تجهیزات غواصی از جمله اقلام دیگری هستند که در بسته کمکی تسلیحاتی به کی‌یف ارسال شده است.

وزیر دفاع استونی با ابراز خوشحالی از اینکه این کشور توانسته است بسته کمکی تسلیحاتی دیگری راهی اوکراین کند، تاکید کرد: رویدادهای اخیر در اروپا نشان‌ دهنده این است که ارسال موشک‌ها و سایر تسلیحات اثرگذار در میدان نبرد همچنان به اوکراین ادامه دارد و ما به همراه سایر متحدان خود در اروپا با این کار این پیام روشن را به کرملین مخابره می‌کنیم که تا زمان دست یافتن به پیروزی به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.

پوکور با یادآوری این موضوع که وزرای دفاع اتحادیه اروپا در روزهای اخیر موافقت کردند که به قول خود مبنی بر ارسال یک میلیون گلوله توپ به اوکراین عمل کنند، تاکید کرد: استونی نیز با ارسال هزاران گلوله توپ سعی در ایفای نقش خود در جامه عمل پوشاندن به این قول و قرار دارد.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، استونی که از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو به اوکراین ارسال کرده است، در ماه دسامبر سال گذشته نیز با ارائه یک بسته نظامی جدید طولانی مدت به ارزش ۸۰ میلیون یورو به کی‌یف موافقت کرد.

به گزارش بسیج، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

ارسال نظرات