حجت الاسلام ماشاءلله عبدی گفت:انقلاب اسلامی در ایران، فصل جدیدی از هویت فرهنگی و تاریخی این سرزمین را رقم زد و طلیعه تمدنی تازه را نوید داد که بر ارزشها و آرمانهای قدسی دین اسلام استوار است.
کد خبر: ۹۵۷۵۹۴۵
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

حجت الاسلام ماشاءلله عبدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی به مناسبت قرار گرفتن در جشن  چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت:شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران از همه انقلاب‌ها جداست؛ هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام»، بنابراین عناصر و مولفه های هویتی انقلاب اسلامی هم با سایر انقلابها و نظام ها متفاوت و متمایز است

وی افزود:محوری‌ترین، عمیق‌ترین و اصلی‌ترین مؤلفه هویتی انقلاب اسلامی، «اسلام» است که در شکل‌دهی ایدئولوژی انقلاب، ایجاد و تعمیق انگیزه‌های انقلابی، ترسیم مسیر و کیفیت مبارزات و تعیین چهارچوب‌های راهبردی نظامِ برآمده از انقلاب، نقش اساسی و بی‌بدیل داشته و دارد

حجت الاسلام عبدی گفت:در روزگار ما، امام خمینی قدس‌سره، برجسته‌ترین روایتگر، احیاگر و مفسر آن بود؛ اسلامِ فطرت و عقلانیت، اسلام قرآن و اهل‌بیت (ع)، اسلام جهاد و اجتهاد، اسلام فقاهت و حکمت، اسلام آزاد‌اندیشی و فکرورزی، اسلام جامع و اجتماعی، اسلام اقتدار و پیشرفت، اسلام مظلومان و پابرهنگان تفسیر می گردد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله بیان کرد:نمادِ تمام‌عیار و جامع هویت انقلاب اسلامی ایران که بدون نام او، این انقلاب در هیچ‌جای جهان شناخته شده نیست، امام خمینیِ عظیم‌الشأن(ره) است که به تعبیر رسا و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، او، امامِ دیروز و امروز و فردای انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد:انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده... ‌است و انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعارهای خود همچنان به پیش میرود.

حجت الاسلام عبدی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به تعبیر «میشل فوکو، یک نه بزرگ به اندیشه و تفکر غربی و به مثابه روح جهان بی روح بود». این رویداد بزرگ، عزت و هویت اسلامی را در میان نه تنها ملت های منطقه اعم از شیعه و سنی بلکه همه مسلمانان و احرار و مبارزان و آزادیخوان در اقصی نقاط جهان را در بر می گرفت؛ چرا که پیام امام خمینی(ره) و امام خامنه ای در طول 5 دهه گذشته یک پیام فراگیر و جهانی و مبتنی بر شعارها و ارزشهای فطری انسانی و آموزه های رهایبخش مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است.

ارسال نظرات