امام جمعه اردبیل:

اقتدار علمی ایران غرب را عاصی کرده است

مشگین‌شهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اقتدار علمی ایران در این ۴۵ سال دشمنان را زمین‌گیر و عصبانیت آنها را به همراه داشته است.
کد خبر: ۹۵۷۶۲۶۲
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

اقتدار علمی ایران غرب را عاصی کرده است

به گزارش خبرنگار بسیج، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه یکشنبه در مسجد اعظم امام رضا (ع) شهر «آلنی»، اظهار کرد: عالم اسلام با دو دشمن داخلی و خارجی روبه‌رو است که برای مقابله با دشمن خارجی جهاد و دشمن داخلی نیز مرجعیت علمی تعیین و تعریف شده است.

وی تصریح کرد: یکی از ارکان اصلی در مکتب اسلام و صیانت از دین الهی جهاد با دشمنان در مسیر احیای ارزش‌های الهی و دینی است که اوج آن را در شهادت‌طلبی و سلحشوری شاهد هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در طول تاریخ برای دفاع از دین الهی نه تنها عده‌ای راه جهاد و شهادت را برگزیدند بلکه سعی آنها بر این بوده تا اجازه اهانت به حریم اسلام داده نشود.

آیت‌الله عاملی موضوع تعویل و قرائت‌های مختلف از دین الهی و کتاب آسمانی را یادآور شد و افزود: در طول تاریخ تعویل و تحریف بلای جان دین و مبانی ارزشی بوده که در این زمینه باید مرجعیت دینی مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تکه تکه شدن جامعه و از بین رفتن هیبت و شکوه نظام اسلامی نباشیم.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص)، علی‌بن ابیطالب (ع) و ائمه معصومین به عنوان مرجعیت دینی شناخته شده‌اند، خاطرنشان کرد: ائمه هدی میزان و ترازی اعمال و رفتار هستند و اصول تربیتی و قوانین ارزشی نیز در این مکتب تعریف شده که بیش از ۷۰۰ نوع آداب را شامل می‌شود.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن خارجی با تحریک صدام هشت سال جنگ مستقیم را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخت، اضافه کرد: همین دشمن خارجی با همدستی بسیاری از کشورهای منطقه‌ای داعش را به وجود آوردند که اولین دشمن شیعه به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ گروه تروریستی در شرایط کنونی دنبال شیعه‌کشی هستند و قضیه سوریه نیز برای ضربه زدن به ایران شکل گرفت اما با درایت مقام معظم رهبری و حضور سلحشورانه سردار سلیمانی و مدافعان حرم دشمن نتوانست به اهداف پلید خود دست پیدا کند.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: برای دومین بار در عصر جمهوری اسلامی ایران پرچم دفاع از اسلام در خارج از مرزها و سوریه برافراشته شد تا دشمنان اجازه شیطنت در عرصه مقابله با جمهوری اسلامی ایران را پیدا نکنند.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: داعش در حقیقت وهابیت خالص است که سعی می‌کند با تفسیر و قرائت آیات قرآن و احادیث نبوی زمینه تفرقه و دودستگی را در امت اسلامی فراهم آورد.

وی گفت: بیش از ۸۰ کشور در سوریه نیروی نظامی پیاده کردند تا علیه ملت ایران شرارت کنند اما نتیجه آن جز سقوط خودشان چیز دیگری نبود.

آیت‌الله عاملی به موضوع پیشرفت‌های علمی کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری به صراحت از علم به عنوان سلطان، قدرت و عظمت جامعه اسلامی یاد کرده و برای اولین بار ایده تبدیل علم به ثروت در جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.

وی ثروت اصلی کشور را به دور از منابع نفت و گاز، بذر و ژن اعلام کرد و ادامه داد: ما امروز در اوج محاصره دشمن در پیشرفت‌های علمی موفقیت‌های بی‌نظیری را به دست آوردیم به طوری که همین اقتدار علمی زمینه عصیانگری غرب را فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به جایگاه مشگین‌شهر و شهر «آلنی» به عنوان منطقه عالم‌خیز اشاره کرد و گفت: در این شهر چهره‌های شاخصی همچون آیت‌الله مشکینی شهرت یافته و توانسته در مسیر سلوک و معنویت را با شایستگی تمام طی کند.

ارسال نظرات