خبرهای داغ:

برگزاری مسابقات جهانی کشتی پهلوانی با حضور ۱۲ کشور خارجی در تبریز

تبریز- مدیرعامل باشگاه ورزشی شهرداری تبریز از برگزاری مسابقات جهانی کشتی قهرمانی به میزبانی شهرداری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۶۳۲۴
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،میرمعصوم سهرابی در این خصوص گفت: این مسابقات بین المللی از روز پنجشنبه ۱۹ بهمن به مدت دو روز با حضور ۱۴ تیم داخلی و خارجی در سالن پورشریفی با حضور علاقمندان این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ۵۲ هفته ورزشی شهرداری اظهار کرد: ترویج ورزش نقش کلیدی در کاهش آسیب های اجتماعی و پرکردن اوقات فراغت شهروندان در کنار نشاط افزایی جوانان دارد.

سهرابی ادامه داد: در این مسابقات ۹۵ ورزشکار و کادر فنی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، افغانستان، تاجیکستان، روسیه، ازبکستان، رومانی، هندوستان، مولداوی، جمهوری خودمختار آجارا، پاکستان، آلمان و تیم های ملی ایران الف و ب به رقابت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: رومانی، و تیم های ملی ایران الف و ب در این مسابقات حضور و با هم به رقابت خواهند پرداخت.

سهرابی افزود: در این رقابت ها مهمانان ویژه ای همچون هاشمی وزیر ورزش و جوانان، اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای و مهمانان خارجی همچون ابراهیم اوستک رئیس شاخه کشتی سنتی اتحادیه جهانی کشتی و رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی ترکیه و جمعی از مساولین استانی و کشوری حضور خواهند داشت.

مدیرعامل باشگاه ورزشی شهرداری تبریز با بیان اینکه امسال گام های بزرگی در راستای توسعه زیرساخت های ورزشی تبریز برداشته شده است، افزود: برگزاری و مشارکت در برپایی رویدادهای بین المللی ورزشی یکی از آیتم های حائز اهمیت در برنامه های ۵۲ هفته ورزشی شهرداری تبریز است و بر همین اساس در زمینه ایجاد انگیزه و نشاط در میان ورزشکاران و شهروندان این مسابقات برپا می شود.

وی بهره برداری از آکادمی و خانه کشتی شهرداری تبریز در خرداد ماه امسال را از جمله اقدامات موثر در استعدادیابی ورزشی در ورزش های سنتی خواند و تصریح کرد: استعدادیابی ورزشی جوانان و بازسازی اماکن ورزشی با محوریت مناطق کم برخوردار از جمله فعالیت های امسال باشگاه ورزشی شهرداری تبریز است.

سهرابی با اشاره به آثار مثبت این مسابقات بیان کرد: با توجه به اینکه این مسابقات به طور زنده از شبکه ورزش و شبکه سه تلویزیون پخش خواهد شد و شاهد بازتاب گسترده آن در سطح بین‌المللی خواهیم بود، این موضوع می‌تواند فصل جدیدی برای رونق گردشگری و معرفی تبریز باشد.

مدیرعامل باشگاه ورزشی شهرداری تبریز با بیان اینکه این رقابت ها در شش وزن دنبال می شود، گفت: در پایان این مسابقات بازوبند پهلوانی توسط وزیر ورزش و جوانان به بازوی قهرمان این مسابقات بسته می شود.

ارسال نظرات