۱۳۲ طرح و پروژه عمرانی در خلخال افتتاح شد

۱۳۲ پروژه و طرح عمرانی در مناطق مختلف شهرستان خلخال در آیینی به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۷۶۴۱۳
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

۱۳۲ طرح و پروژه عمرانی در خلخال افتتاح شد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل روز دوشنبه در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در مورد طرح‌ها و پروژه‌های مورد نظر بیان کرد: برای اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها و پروژه عمرانی خلخال در ۱۶ حوزه در مجموع مبلغی حدود چهار هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارهای ملی، استانی و تبصره‌ای استفاده شده است.

کاظم دبیر اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌هایی که امروز تقدیم مردم خلخال شد، در حوزه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نوسازی مدارس، میراث فرهنگی، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی همچنین پروژه‌های نهضت ملی و بنیاد مسکن، توسعه شهرک صنعتی، ساخت مسکن محرومین، ‌عمران دهیاری‌ها، ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم پزشکی و عمران شهری بود.

وی افزود: علاوه بر پروژه‌های افتتاح شده امروز که در ارتقای سطح خدمات دولت به مردم خلخال تاثیر بسیار مهمی دارد، در طول ۲ سال عمر با برکت دولت سیزدهم ۲۵۰ طرح و پروژه عمرانی با اعتبار بیش از ۱۰ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در این شهرستان اجرا شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و مردم منطقه از مزیت‌های آنها بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل همچنین امروز با حضور در روستای گلوجه از توابع بخش مرکزی خلخال، ساختمان جدید مدرسه این روستا را به صورت نمادین افتتاح کرد.

وی در این زمینه گفت: برای اجرای سه باب مدرسه در روستاهای گلوجه، خمس و پروج از توابع بخش مرکزی خلخال در مجموع افزون بر ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل هزینه شده است.

دبیر یادآور شد: پیش از آغاز بهره‌برداری از مدرسه مورد اشاره، دانش‌آموزان روستای گلوجه خلخال به دلیل نبود مدرسه به مدت ۲ سال مجبور شده بودند در حسینیه این روستا به تحصیل ادامه دهند.

امروز با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل، مراسم بهره‌برداری از ۶ طرح و پروژه برق‌رسانی شهرستان خلخال که با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است نیز برگزار شد.

به گزارش بسیج، بهره‌برداری از ۱۶ طرح و پروژه عمرانی شهرداری با اعتبار افزون بر ۴۹۱ میلیارد ریال و کلنگ‌زنی ۳۱ پروژه عمرانی خلخال با اعتباری حدود ۹۰۳ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های پنجمین روز دهه مبارک فجر بود.

خلخال که دومین شهرستان بزرگ استان اردبیل به شمار می‌رود و در نتیجه کمبودهای امکاناتی و زیرساختی طی سال‌های گذشته، جمعیتش از حدود ۸۶ هزار نفر بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ به نزدیک ۸۳ هزار نفر در سال جاری کاهش یافته، در جنوب استان در فاصله حدود ۱۱۴ کیلومتری اردبیل واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار