معاون بهره‌برداری و توسعه منابع شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در دهه مبارک فجر امسال ۴۸ پروژه با اعتباری معادل ۲۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد که با افتتاح این پروژه‌ها ۱۶۸ هزار روستایی از آب پایدار بهره‌مند می شوند.
کد خبر: ۹۵۷۶۵۴۵
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از تربت حیدریه، مهدی جهان طلب در نشست خبری با اصحاب رسانه تربت حیدریه که درمحل سالن جلسات اداره آب وفاضلاب شهرستان تربت حیدریه برگزار شد ،اظهار کرد: ۴۸ پروژه تامین و توزیع آب شهری و روستایی در شهرستان‌های استان همزمان با دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد و با افتتاح این پروژه‌ها ۱۶۸ هزار روستایی از آب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: خط جدید با قطر ۵۰۰ میلی متر و به موازات خط ۴۰۰ میلی متری در حال اجراست و انتقال آب از ۶ حلقه چاه به شهر تربت حیدریه به میزان ۲۰۰ لیتر برثانیه عملیاتی می شود.

معاون بهره برداری وتوسعه آب و فاضلاب خراسان رضوی عنوان کرد: با ساخت پنج باب حوضچه و نصب اتصالات، بخشی از خط جدید با استفاده از سه راه به خط ۴۰۰ میلی متری متصل و وارد مدار بهره برداری شد.

جهان طلب افزود: هفت کیلومتر از مسیر خط جدید باید اجرا شود که به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: توان کنونی تولید آب شهر تربت حیدریه ۶۱۰ لیتر در ثانیه است و این شهر هم اینک با ۱۵۰ لیتر کسری آب مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: طرح تامین دراز مدت آب شهر تربت حیدریه شامل حفر و تجهیز چهار حلقه چاه است که تا کنون ۲ حلقه چاه از این تعداد وارد مدار شده و در صورت بهره برداری از ۲ حلقه چاه دیگر ۱۰۰ لیتر در ثانیه از کمبود آب شهر تربت حیدریه جبران می شود.

بهره‌برداری از هشت پروژه تامین آب در تربت حیدریه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه نیز در ادامه گفت: سر جمع اعتبارات پروژه‌های در دست اقدام و همچنین پروژه‌هایی که دهه فجر امسال به تعداد هشت پروژه به بهره‌برداری رسید، ۲۷۲۰ میلیارد ریال می‌باشد.
علیرضا عباسی افزود: از این میزان ۱۷۱۰ میلیارد ریال در بخش پروژه‌های آبرسانی و بقیه در بخش اجرای طرح‌های فاضلاب است.

وی در ادامه به پروژه‌های افتتاحی این شرکت در دهه فجر امسال اشاره و اظهار کرد: طرح کیفی‌سازی آب شرب شهر رباط سنگ با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، اجرای فاز چهارم اصلاح شبکه توزیع آب شهر نسر با اعتبار ۳۳ میلیارد ریال و نیز اجرای تله متری تاسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ سطح شهر با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال
از جمله این طرح‌ها است.

عباسی ادامه داد: برق‌رسانی به چاه شماره ۶ بهارستان با اعتبار ۱۰ هزار و ۳۱۰ میلیون ریال، برق رسانی به ایستگاه پمپاژ روستای درخت سنجد با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، ساخت ایستگاه پمپاژ روستای درخت سنجد با اعتبار ۲ میلیارد ریال، اجرای خط انتقال آب شرب روستای ده پایین به طول ۲۳۰۰ متر و با اعتبار پنج میلیارد ریال و برق‌رسانی به روستای رَزَک شهر بایک با اعتبار ۱۰ هزار و ۳۱۰ میلیون ریال، از جمله این طرح‌ها می‌باشد.

وی در ادامه به پروژه‌های در دست اقدام شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه اشاره کرد و گفت: تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک ولیعصر با ۸۰۰ میلیارد ریال، اجرای پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر نسر با اعتبار ۱۸۰ میلیون ریال، برق‌رسانی به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک ولیعصر با اعتبار ۳۰ میلیون ریال، آبرسانی به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک ولیعصر با اعتبار پنج میلیارد ریال و آبرسانی به پروژه تصفیه ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر نسر با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از جمله این طرح‌ها می‌باشد.

عباسی در ادامه اظهار کرد: توسط بنیاد نیکوکاری حاج اکبر ابراهیمی ۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری به قطرهای مختلف و همچنین اهدای یک باب مخزن ۳۰ مترمکعبی با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال انجام شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه مهم‌ترین اولویت شبکه آبرسانی را هوشمندسازی عنوان کرد و گفت: این پروژه براساس ظرفیتی که در شبکه تولید، انتقال و توزیع وجود دارد برای ممانعت از هدر رفت و توزیع عادلانه و مدیریت اتفاقات در مناطق مختلف شهر اجرا می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها