خبرهای داغ:

کارگاه کوچک چرم‌سازی در دل خانه هنرمند قمی

فاطمه حسینی بانوی کارآفرینی است که ۳۲ سال دارد وی ۱۶ سال پیش به خاطر یک حادثه معلول ضایعه نخاعی می شود با این اوصاف روحیه هنر آموزی و کار و تولید را از دست نمی دهد.
کد خبر: ۹۵۷۶۹۰۷
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، فاطمه حسینی بانوی کارآفرینی است که ۳۲ سال دارد وی ۱۶ سال پیش به خاطر یک حادثه معلول ضایعه نخاعی می شود با این اوصاف روحیه هنر آموزی و کار و تولید را از دست نمی دهد و از مهرماه سال ۱۳۹۶ دوره چرم دوزی مقدماتی را گذرانده و اقدام به ایجاد کارگاه کوچک خانگی می‌کند.

حسینی در آذرماه سال ۱۴۰۰ شرکت در جشنواره ملی هنری همام با هدف دیده شدن آثار معلولین سراسر کشور شرکت می‌کند و از بین ۶ هزار اثر ارسالی معلولان راهی جشنواره شده و با اثر کیف چرم برگزیده این جشنواره می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون ۳ نفر نیروی کار به صورت حضوری و ۴ نفر هم به صورت نیروی کار در منزل مشغول به همکاری هستند.

حسینی از اینکه در کارگاه کوچک خانه اش بر روی چرم ها طرح و نقش می زند اظهار داشت: آثار مختلفی از جمله کیف دستی کیف پول جاکارتی جاکلیدی و سایر محصولات را با عشق و هنر تولید می کند.

وی ادامه داد: نگرانی از بابت فروش محصولاتم ندارم آن‌ها را در نمایشگاههای مختلف عرضه میکنم و از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای فروش استفاده میکنم.

کارگاه کوچک چرم‌سازی در دل خانه هنرمند قمی

این بانوی کارآفرین افزود: در گذشته آموزش‌هایم را در یک مؤسسه که مخصوص معلولان بود به نام رعد سپری کردم و اکنون تولیداتم از طریق این مؤسسه به فروش می‌رسد و با استقبال مردم و هنردوستان همراه است.

وی به تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی که از قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج دریافت کرده است اشاره کرده و گفت: حمایت های این قرارگاه باعث شده است تا بتوانم این تسهیلات را برای تهیه مواد اولیه و ابزارهای تولید هزینه کنم.

حسینی خاطرنشان کرد: هیچ چیزی نباید باعث رشد استعدادهای افراد و توقف تولید شود اکنون بسیاری از بانوان می‌توانند با دریافت آموزش ها اقدام به ایجاد مشاغل خانگی کنند و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی تولیداتشان را به فروش برسانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها