معاون امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ایجاد بازارچه های غیررسمی در مرزهای مهران و هلاله شمالی با هدف تقویت تجاری پیله وری در حال پیگیری و طرح های توجهی این بازارچه ها به وزارت کشور ارسال شده است.
کد خبر: ۹۵۷۷۲۱۵
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری  بسیج، شهریار عباسی شامگاه سه شنبه در همایش اعطای نشان اقتصادی به فعالان برتر استان اظهار کرد: همچنین مکاتباتی از سوی ایران با طرف عراقی برای راه اندازی مرز چیلات انجام شده است.

 

وی افزود: امسال وضعیت مراودات تجاری در مرز مهران از یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار افزایش یافت و مهران رتبه اول گمرک های کشور را کسب کرده است.

 

عباسی ادامه داد: میانگین وضعیت استان ایلام در حوزه های اشتغال، کاهش شکاف طبقاتی، توزیع عادلانه منابع و امکانات، رشد اقتصادی، مهار تورم و حوزه های دیگر در بین استان های کشور مطلوب است.

 

وی با بیان اینکه عمده ارتزاق و درآمدهای پایدار استان ایلام در حوزه کشاورزی و دامپروری است، یادآور شد: در این حوزه سازمان جهاد کشاورزی با ارائه راهکارهایی چون به کارگیری سیستم های نوین آبیاری، مدیریت بهینه منابع، اصلاح الگوی کشت، استفاده از دانش کارشناسان و دیگر اقدامات باعث افزایش ۲ برابری بهره وری تولید در محصولات مختلف کشاورزی شده است.

 

وی اضافه کرد: خشکسالی های متوالی سالیان اخیر حوزه دام و طیور استان ایلام را تحت تاثیر قرار داد و باعث کاهش یک میلیون راس دام از جمعیت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار راسی در استان شد اما امسال باتوجه به بارش نزولات جوی میزان دام استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس نسبت به پارسال افزایش یافت و در هر دوره ۲ میلیون قطعه مرغ در استان تولید می شود و صادرات این فرآورده به بازارهای خارجی در دستور کار است.

 

عباسی با اشاره به فعالیت سامانه نانینو هم توضیح داد: با شروع به کار سامانه نانینو در نانوایی ها از قاچاق و عرضه خارج از شبکه پنج هزار تن آرد جلوگیری شده است و ۷۰۰ واحد نانوایی در استان به این سامانه متصل شده اند و عملکرد آنها نظارت و رصد می شود.

 

در این جشنواره به هشت نفر از فعالان اقتصادی استان ایلام نشان اقتصاد مقاومتی اعطا و از ۲۲ فعال اقتصادی تجلیل شد.

ارسال نظرات