استاندار ایلام گفت: ایجاد بازارچه، در مبادی ورودی و خروجی ایلام به ایجاد اشتغال، درآمدزایی پایدار و معرفی محصولات ایلام کمک به سزایی می‌کند.
کد خبر: ۹۵۷۰۲۴۸
|
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،حسن بهرام‌نیاروز شنبه در نشست هماهنگی ایجاد بازارچه در ورودی شهرهای ایلام، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه روزانه به طور متوسط ۱۲ هزار مسافر از مرز مهران تردد می‌کنند و همچنین حضور زائران در طول سال و به‌ویژه ایام اربعین و مسافران نوروزی و تابستانه، فرصتی مغتنم برای ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت در مبادی ورودی و خروجی شهرها و همچنین مناطق گردشگری ایلام فراهم شده است.

 

 استاندار ایلام افزود: همه شهرداران، فرمانداران و دهیاری‌ها موظف هستند در مدت ۲ هفته نسبت به مکان‌یابی و مطالعه چگونگی ایجاد بازارچه در مبادی ورودی و خروجی شهرها و نحوه مدیریت آن اقدام و در مدت یک ماه نیز وارد فاز عملیاتی استقرار سازه‌های موردنیاز این بازارچه‌ها شوند.

 

 بهرام‌نیا ایجاد بازارچه‌های شکیل در شهرستان‌های محل تردد زائران و گردشگران برای ایلام را ضروری و بسیار مهم دانست و ادامه داد: در این بازارچه‌ها، محصولات تولیدی داخل ایلام شامل صنایع‌دستی، سوغات محلی، خوراکی‌های سنتی، تولیدات خانگی و محصولات کشاورزی نظیر انواع لبنیات به مسافران و زائران عرضه شود.

 

 وی با بیان اینکه ایلام سرشار از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بلااستفاده و مغفول مانده است، یادآور شد: ایجاد این‌گونه بازارچه‌ها به ایجاد اشتغال، درآمدزایی پایدار و معرفی محصولات ایلام کمک به سزایی می‌کند.

 

 استاندار ایلام با بیان اینکه در ایام اربعین بیشترین حجم تردد زائران از مرز مهران انجام می‌شود، گفت: در طول سال نیز متوسط ۱۲ هزار نفر روزانه از این مرز عبور می‌کنند و همچنین ایلام به‌عنوان یک پدیده نوظهور در گردشگری شناخته شده اما بااین‌وجود کمترین سودآوری و درآمدزایی نصیب مردم استان می‌شود.

 

 نماینده عالی دولت در ایلام با انتقاد از ضعف در زیرساخت‌ها برای ایجاد بازارچه و غرفه‌های عرضه محصولات تولید ایلام، از فرمانداران، شهرداران و دهیاری‌ها خواست نسبت به تقویت زیرساخت‌ها در این حوزه اقدام کنند.

 

 بهرام‌نیا اضافه کرد: در داخل شهرها نیز در مناطق دارای تراکم جمعیتی بازارچه‌هایی باهدف دسترسی آسان شهروندان به مراکز خرید ایجاد شود.

 

 وی از فرماندار مهران خواست در مبادی ورودی، خروجی و محل استقرار و توقف اتوبوس‌ها و خودروهای حامل زائران بازارچه‌های دائمی و موقت ایجاد کند.

 

 استاندار ایلام از شهرداری ایلام خواست نسبت به ساماندهی دست‌فروشان، وانتی‌ها و مغازه‌دارانی که در ورودی و خروجی شهرها کالاهای مصرفی خود را عرضه می‌کنند، اقدام و چهره ورودی و خروجی شهر را با ایجاد بازارچه‌ها و غرفه‌های دائمی تغییر دهند.

 

وی تأکید کرد: یکی از نکات مهم اینکه غرفه‌داران نسبت به بسته‌بندی‌های شکیل محصولات خود باهدف جلب نظر خریداران توجه داشته باشند.

ارسال نظرات