جانشین سازمان بسیج رسانه کشور

نقش مردم در حوزه‌های مختلف از جمله انتخابات نقشی کلیدی است

جانشین سازمان بسیج رسانه کشوربا تاکید بر نقش مردم در حوزه‌های مختلف از جمله انتخابات نقشی کلیدی است، خاطر نشان کرد: باید برای مردم کارکرد ویژه مجلس تبیین شود تا آنان دریابند که کارویژه اصلی مجلس گره گشایی‌های کلان تقنینی است نه صرفا آسفالت کوچه و خیابان چرا که عدم تبیین کارویژه اصلی مجلس، الگوی جعلی از وظیفه نماینده در اذهان ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۹۵۷۸۱۷۲
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸

 

نقش مردم در حوزه‌های مختلف از جمله انتخابات نقشی کلیدی است

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان، دکتر کامیار مهدی‌پور جانشین سازمان بسیج رسانه کشور عصر امروز در نشست مجازی با موضوع«گفتمان انقلاب اسلامی در رسانه‌های بین الملل، پیشرفت‌ها و دستاوردها» با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه در بیان پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: صدور گفتمان انقلاب و تمدن ایران اسلامی در دنیا تمرکز اندیشه فکری تمام اندیشکده های دنیای غرب را متوجه خود کرده است.

 

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان هنوز از پیشرفت های شکل گرفته به نام انقلاب اسلامی ایران آگاه نبوده و نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده که به واسطه آن با افتخار از موفقیت های ایران اسلامی سخن بگویند گفت: نکته قابل توجهی این است که باید از دستاوردها و پیشرفت‌ها به جوانان و نوجوانان ایرانی را مطالعه کرد تا مفهوم کامل «ما میتوانیم» را درک کنند. 

 

جانشین سازمان بسیج رسانه کشور، با اشاره به پیشرفت‌های نرم‌افزاری انقلاب اسلامی تصریح کرد:پیشرفت‌های نرم‌افزاری انقلاب به این معناست که ایران و جغرافیای آن در یک وضعیت پیشتاز و خاصی قرار گرفته که می‌تواند برای جهان اسلام الگو باشد.

 

مهدی پور با تاکید بر اینکه ایران اسلامی علاوه بر دستاوردهای سخت‌افزاری دستاوردهای نرم‌افزاری دارد که باید به آن سربلندانه نگریست، گفت: طرح مسئله تمدن اسلامی در مقابل تمدن غربی به عنوان سرفصل جدیدی که توانسته در مقابل تمدن غربی بایستد و الگو دهی داشته باشد یک مسئله مهمی است که نباید از آن به سادگی گذر کرد. 

 

 

وی با بیان اینکه تمدن غربی در قواره تمدن اسلامی رقیبی برای خود نمی شناسد، افزود: این قدرت نرم‌افزاری یعنی مسئولیت ما در برابر محافظت از قدرت نرم‌افزاری ایران بیشتر است، باید مراقبت کنیم تا اشکالات سخت افزاری منجر قربانی شدن قدرت نرم‌افزاری ایران اسلامی نشود. 

 

مهدی پور با تاکید بر اینکه امروز شاخص مقبولیت مردم آرمان‌های اولیه انقلاب است نه گفتمان غربی افزود: دشمن در تلاش است تا با فعالیت مبتنی بر کار رسانه‌ای دستگاه محاسباتی مردم را دچار اشکال کند و آنها را از گفتمان اولیه انقلاب دور نگاه داشته و به سمت گفتمان غربی سوق دهد.

 

وی آرمان‌های اولیه انقلاب را گفتمان توحیدی و امامِ انقلاب دانست نه نگاه غرب‌گرایانه، گفت: وقتی رهبر انقلاب از اقتصاد مقاومتی سخن می‌گویند، شعار و عمل لیبرالیسم در کشور، منجر به فاصله گرفتن از گفتمان اولیه انقلاب می شود، عقب ماندگی هایی را ایجاد کرده و از گفتمان اولیه انقلاب دور نگاه می‌دارد.

 

جانشین سازمان بسیج رسانه کشور با تشریح قدرت نرم افزاری انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه و ملت های آزادی خواه جهان، تصریح کرد: مدل بسیج و گفتمان بسیجی در کشورهای منطقه در حال شکل گیری و نتیجه گرفتن است و این نکته بسیار مهمی است که نباید فراموش شود.

 

مهدی پور با تاکید بر نقش مردم در حوزه‌های مختلف از جمله انتخابات نقشی کلیدی است، خاطر نشان کرد: باید برای مردم کارکرد ویژه مجلس تبیین شود تا آنان دریابند که کارویژه اصلی مجلس گره گشایی های کلان تقنینی است نه صرفا آسفالت کوچه و خیابان چرا که عدم تبیین کارویژه اصلی مجلس، الگوی جعلی از وظیفه نماینده در اذهان ایجاد می‌کند.

 

به گفته جانشین سازمان بسیج رسانه کشور اگر در انتخاب اصلح کوتاهی صورت بگیرد، روند ناصحیح قانونگذاری شکل گرفته و شاکله حکمرانی را دچار اشکال می کند.

 

ارسال نظرات