خبرهای داغ:

روایت جهادگری که عاشق خدمت به مردم است

محمدجواد جالینوس جهادگر سرخه‌ای عاشق خدمت به مردم است و شعارش در یک کلمه خلاصه می‌شود «خدمت بی‌منت».
کد خبر: ۹۵۷۸۴۷۴
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، سال‌های زیادی است که از روزهایی که کشورمان درگیر جنگ تحمیلی بود، می‌گذرد، روزهایی که یادآور رشادت‌های بی‌بدیل جوانانی است که از عزیزترین دارایی خود یعنی جانشان گذشتند تا دست طمع دشمنان را کوتاه کنند و ایران به عزت و اقتدار دست یابد.

آری چندین دهه از آن روزهای سخت می‌گذرد؛ اما جهاد همچنان ادامه دارد و گروه‌های جهادی همچون دوران هشت سال دفاع مقدس با توکل بر خدا و با نیتی خالص و مردانه به میدان آمده‌اند، اما نه برای جنگ، بلکه به عشق خدمت به مردم و رفع محرومیت‌ها.

از همین روی گروه‌های جهادی باهدف خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم و کم برخوردار از برخی امکانات در حوزه‌های مختلف بهداشتی، آموزشی، عمرانی و .... تأسیس شدند و جهادگران بسیجی عزمشان را جزم کرده‌اند تا غبار این محرومیت‌ها و کمبودها را از چهره مناطق محروم بزدایند؛ جوانانی که باانگیزه و بدون هیچ چشم‌داشتی در این گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند.

یکی از جهادگران سرخه‌ای جوانی است که از ابتدای دوران نوجوانی خود وارد عرصه مقدس بسیج شده است و حالا مسئول یک گروه جهادی به نام «امام حسن مجتبی (ع)» است.

محمدجواد جالینوس در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج می‌گوید: حدود 2 سالی است که مسئول گروه جهادی پایگاه بسیج امام حسن مجتبی (ع) شهرستان سرخه هستم و خدا را شاکرم که در طول این دو سال به کمک جهادگران بسیجی توانسته‌ایم اقدامات و کارهای بسیاری را در راستای رفع محرومیت‌ها انجام دهیم.

وی می‌گوید: گروه‌های جهادی پس از احصای مشکل یا محرومیتی در قالب اردوهای جهادی به منطقه‌ای که محرومیت در آن شناسایی شده است، اعزام می‌شوند.

این جهادگر عنوان کرد: برخی اردوهای جهادی یک‌روزه و برخی چندروزه هستند، برای مثال گروه جهادی امام حسن مجتبی (ع) هم اردوی جهادی یک‌روزه در روستای لاسجرد را تجربه کرده‌اند و هم اردوهای جهادی چندروزه در روستاهای جوین و امامزاده عبدالله (ع).

جالینوس عنوان کرد: برخی اردوهای جهادی نیز به صورت درون‌شهری تعریف می‌شوند برای مثال رنگ‌آمیزی بلوک‌های شهری که نیاز به ترمیم دارند به مناسبت عید نوروز و یا رنگ‌آمیزی و زیباسازی مدارس به مناسبت آغاز سال تحصیلی.

وی علت حضور خود در گروه جهادی و یا اردوهای جهادی را جلب رضای خدا و خدمت خالصانه به خلق عنوان کرد و گفت: من اعتقاد دارم در این کارهای جهادی ثواب، اجر و پاداش عظیمی وجود دارد و خداوند نگاه ویژه‌ای به جهادگران دارد و فعالیت در این‌گونه اقدامات که گرهی را از کار مردم باز می‌کند را توفیقی از سوی خداوند متعال می‌داند.

جالینوس اظهار کرد: بنده که توفیق خدمت در گروه جهادی امام حسن مجتبی (ع) را دارم به چشم خود عشق و علاقه اعضای این گروه را برای حضور در اردوهای جهادی برای خدمت به مردم دیده‌ام، شور و اشتیاقی که در قالب کلمات و جملات نمی‌گنجد.

وی عنوان کرد: شعار و هدف گروه جهادی امام حسن مجتبی (ع) «خدمت بی‌منت» است و این شعار را سر لوحه کار خود قرار داده‌ایم.

این جهادگر بسیجی از دیگر دلایل حضور خود در این گروه جهادی را احساس مسئولیت داشتن نسبت به مردم دیار خود اعم از شهری و روستایی عنوان می‌کند و می‌گوید: وقتی مردم روستای جوین بر اثر وقوع سیل دچار مشکل شدند؛ بر اساس احساس مسئولیتی که داشتیم بر خود واجب دانستیم که باید به این روستا برویم و هر کاری از دستمان برمی‌آید هرچند کوچک و کم هم باشد؛ انجام دهیم.

 او ادامه داد: اردوی جهادی روستاهای امام‌زاده عبدالله (ع) و جوین تقریباً یک سال پیش بود که بر اثر بارش زیاد باران در این روستاها سیل جاری شده بود و تمامی معابر و جوی‌ها و جاده‌ها بسته شده بود و حتی زمین‌های کشاورزی و زراعت مردم و روستائیان نیز همه از بین رفته بود.

وی عنوان کرد: برخی از افراد جامعه به دلیل شرایط بد اقتصادی توان تعمیر و بازسازی و ساخت و .... را از نظر مالی و اقتصادی و همچنین فراهم کردن نیروی کار و دادن دستمزد به کارگران را ندارند؛ بنابراین گروه‌های جهادی با حضور در مناطق کم برخوردار و کمک‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه آنان را در بازسازی و تعمیرات و ساخت و .... یاری می‌دهند تا موجب حفظ آسایش و رفاه خانواده‌های کم برخوردار شوند.

جالینوس عنوان کرد: در یک گروه جهادی افراد با تخصص‌های مختلف جذب می‌شوند و از این ظرفیت‌ها با توجه به نوع احصای مشکلات در مواقع لازم استفاده می‌شود.

وی گفت: حضور در اردوهای جهادی ادامه راه شهدا و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است؛ چراکه جنس کاری شهدا و جهادگران هر دو مقدس است و هر دو یک هدف را دنبال می‌کنند؛ خدمت به مردم و اعتلای ایران اسلامی.

این جهادگر بسیجی بابیان اینکه فعالیت در گروه‌های جهادی برکات و ثمرات معنوی بسیاری دارد، گفت: من در زندگی خود این برکت را با گوشت و پوست خود احساس کرده‌ام.

گزارش: محترم امامی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار