خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۵۷۸۸۷۸
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمد مشایخ حسینی کارآفرین جوان از نوشهر مازندران که از سال ۱۳۹۶ اقدام به تولید انواع عرقیات گیاهی کرده است و اکنون با استفاده از گیاهان دارویی منطقه کجور نوشهر و به کارگیری روستاییان در جمع آوری گیاهان توانسته است زمینه اشتغال ۲۵ نفر را فراهم کند.

این کارآفرین با ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه اولیه و با ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه از سوی قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج موفق شده است تا با توسعه زمینهای زیر کشت و به روز رسانی تجهیزات نه تنها نیاز مردم محل را مرتفع کند بلکه عرقیات گیاهی را به استان‌های مختلف کشور صادر کند.

تولید ۲۶ مدل عرقیات گیاهی با همکاری مردم بومی در نوشهر

محمد مشایخ حسینی که ۴۶ سال دارد در فصل برداشت با ۲۵ نفر از مردمان بومی و با همکاری خانواده و همسایگان اکنون به عنوان یکی از برترین‌ها در حوزه تولید عرقیات گیاهی است.

این جوان کارآفرین یک هکتار زمین زیر کشت گل محمدی و سایر گیاهان دارویی دارد که در فصل برداشت تعداد بسیاری از مردم بومی را مشغول به کار میکند مشایخی از توسعه تولیدات و زمینهای زیر کشت اظهار داشت: به تازگی با حمایت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج موفق شده است ۷۰۰ متر زمین دیگر را خریداری کند و اکنون بر روی این زمین برای کشت گیاهان دارویی کار میکند.

تولید ۲۶ مدل عرقیات گیاهی با همکاری مردم بومی در نوشهر

گیاهان دارویی که امروزه در طب سنتی طرفداران بسیار زیادی در سراسر کشور دارد و برای هر بیماری یک نسخه تجویزی از گیاهان دارویی وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها