خبرهای داغ:

دوست دارم کودکان پایین‌شهر و حاشیه‌نشین کشورم توانمند شوند

در کنار تمرین گروه‌های سرود، فعالیت‌های جهادی، از جمله کمک رسانی به محرومان و مشارکت در پاکسازی معابر در ایام کرونا و حضور در برنامه‌های مختلف بسیج نیز به همت گروه‌های سرود ما انجام شده و خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۷۸۹۸۷
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷

دوست دارم کودکان پایین شهر و حاشیه نشین کشورم توانمند شوند

محمد مهدی اوجی مسئول گروه سرود «فرزندان ایران» متولد ۱۳۵۹ در شیراز که در جشنواره فجر کشور‌، جشنواره استانی خاکریز، جشنواره موسیقی فجرسپاه، جشنواره ملی آدینه، مسابقات بزرگ کشوری هماهنگ برگزیده شده است؛ در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: نزدیک به یک دهه پیش به عنوان مربی پرورشی کارم را در مدارس شیراز آغاز کردم؛ و به واسطه علاقه ای که به هنر و موسیقی داشتم، دوره های حرفه ای این حوزه را گذراندم و در همان سال ها اولین گروه سرودم را با عنوان «پسران آفتاب» راه اندازی کردم و پس از مدتی نام گروه رابه «فرزندان ایران» تغییر دادم.

وی افزود: شاید نکته ای که برای شما جالب باشد این است؛ که من همه اعضای این گروه را از بچه هایی که در مدارس حاشیه ای شهر شیراز مشغول درس خواندن بودند، پیدا کردم و خداروشکر فعالیت های بچه ها به مرور در شبکه های اجتماعی دیده شد و مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. مخصوصا طی دو سال اخیر و با آهنگ «پاشو بیا ایران» ما که از شبکه افق و نسیم در برنلامه تلویزیونی «نماهنگ» پخش شد، باعث شد که زحمات بچه ها بیشتر دیده شود.

اوجی ادامه داد: من حدود ۷ سالی است؛ که با این بچه ها به صورت حرفه ای مشغول کار کردن هستم و آنها نیز با فراز و نشیب های اندکی توانسته اند پای ثابت گروه بمانند و به صورت حرفه ای سرود را تمرین کنند و همین ماندگاری اعضا و تمرین های حرفه ایشان باعث شده تا به این موفقیت ها برسیم.

مسئول گروه سرود «فرزندان ایران» در ادامه درخصوص شیوه پیدا کردن این استعدادها گفت: در ابتدا در کل استان فارس فراخوانی بین مدارس دادیم و به دنبال خوش صداها بودیم و البته سعی کردیم اولویت خودمان را روی بچه های با استعدادی قرار دهیم که در مناطق حاشیه ای و محروم شیراز در حال تحصیل بودند؛ اما این فرصت کمتر برای آنها بوجود آمده بود تا کسی استعداد آنها را شناسایی کند و در حوزه های مختلف به کار گیرد.

اوجی با اشاره به تیم هنرمندی که در کنار خود دارد، گفت: تعداد بچه هایی که ما را همراهی می کنند؛ ۷۰ نفر و در رده سنی ۸ تا ۱۹ سال می باشند؛ و برای این موفقیت ها، بدون شک ما از افراد هنرمند، شاعر و موزیسین هایی بهره بردیم که حضور آنها در کنار گروه ما باعث شد تا گروه ما سطح هنری بالاتری داشته باشد.

وی افزود: در کنار تمرین گروه‌های سرود، فعالیت‌های جهادی، از جمله: کمک رسانی به محرومان و مشارکت در پاکسازی معابر در ایام کرونا و حضور در برنامه‌های مختلف بسیج نیز به همت گروه‌های سرود ما انجام شده است؛ و خواهد شد.

وی در پایان گفت: تمام تلاش خود را برای توانمندسازی کودکان و نوجوانان پایین شهر آن هم با عشق و علاقه انجام داده ام؛ و در این راه خدا را در نظر گرفته ام و به دنبال منافع شخصی نبوده ام و اعتقادم این است وقتی کار برای خدا باشد فراموش نخواهد شد؛ این فعالیت ها در بستر مسجد در محوریت مسجد و پایگاه بسیج در همه عرصه‌ها است و تا کنون افراد زیادی از این بستر، روانه مسیرهای‌ مختلف علمی، اجتماعی و اقتصادی شده‌اند که بنده و شاگردانم نمونه‌ای از این افراد می‌باشیم.

خبرنگار: طاهره حاجی مزدارانی

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها