رییس کل دادگستری اردبیل:

برخورد قاطع و سریع با تخلفات انتخاباتی

اردبیل- رییس کل دادگستری استان اردبیل از برخورد قاطع، سریع و قانونی با متخلفان عرصه انتخابات خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۰۰۳۴
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷

برخورد قاطع و سریع با تخلفات انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر پنجشنبه در گردهمایی هیأت نظارت بر انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در اردبیل، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از آرای مردم به عنوان حق‌الناس یاد کرده و دستگاه قضا نیز وظیفه خود می‌داند که از این حق‌الناس صیانت کند.

وی تصریح کرد: دادستان‌های شهرهای مختلف استان در هیأت‌های اجرایی حضور داشته و رؤسای دادگستری نیز در هیأت‌های نظارت حاضر شده و بر فرآیند انتخابات با دقت و حساسیت نظارت خواهند داشت.

رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: رؤسای دادگستری شهرستان‌ها با عضویت در ستاد پیشگیری از تخلفات سعی می‌کنند تا جلوی تخلفات احتمالی گرفته شده و در صورت بروز تخلف با متخلفان به اشد مجازات برخورد کرده و بر اساس قوانین و مقررات اجازه تکرار تخلف را ندهند.

حجت‌الاسلام کثیرلو به چهار راهبرد مورد تاکید مقام معظم رهبری در عرصه انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرد و افزود: این مؤلفه‌ها شامل مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت انتخابات است که در هر چهار حوزه باید اقدامات مؤثر و پیشگیرانه انجام و جلوی تخلفات احتمالی نیز گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در هیچ مرحله‌ای از فرآیند انتخابات از تخلفات رخ داده چشم‌پوشی نخواهیم کرد بلکه سعی ما صیانت از حق‌الناس مردم در قالب آرای پاک خواهد بود.

حجت‌الاسلام کثیرلو اضافه کرد: کاندیداها باید از تبلیغات زودهنگام پرهیز کرده و زمینه جلب اعتماد و مشارکت بالا را با رفتار و منش خود فراهم کنند و در کنار آن طرفداران کاندیداها نیز از هرگونه تخریب فضای عمومی جامعه جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: تهمت زنی و یا برخی تخلفات دیگر در شأن کاندیداهای مجلس شورای اسلامی نیست و ضرورت دارد با الگوهای منطقی تبلیغات انجام شده و از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی نیز به شکل صحیح و درست در این حوزه استفاده شود.

حجت‌الاسلام کثیرلو در ادامه سخنان خود یادآور شد: نباید فضای تبلیغات انتخاباتی را به فضای جنگ و دعوا و یا بی‌احترامی و بی‌حرمتی تبدیل کنیم بلکه ضرورت دارد در کمال آرامش و رعایت اصول منطقی انتقادها و نقدهای سازنده را مطرح و در نقطه مقابل راهکارها و ارائه پیشنهادات مؤثر را نیز انجام دهیم.

وی تصریح کرد: تبلیغات محیطی کاندیداها باید به شکل مناسب و در چارچوب ضوابط و قوانین باشد تا به چهره شهر آسیب وارد نشده و در آستانه سال نو شرایط ناهنجار و نامناسبی را در معابر و خیابان‌ها شاهد نباشیم.

رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تبلیغات باید در محیط‌های تعیین شده انجام و جلوی هرگونه راه اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی گرفته شود و بهتر است در چارچوب قوانین و مقررات انتخابات با شکوه و مشارکت اکثریت مردم برگزار و زمینه دفع توطئه‌ها و حیله‌های دشمنان نیز در سایه برگزاری انتخابات سالم فراهم آید.

ارسال نظرات