سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه امنیت غذایی برای کشورمان مهم است، گفت: بدون بسیج نخواهیم توانست امنیت غذایی را برقرار کنیم.
کد خبر: ۹۵۸۰۳۹۹
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، علی باقری سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان کرمان در آیین افتتاحیه روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی که همزمان با افتتاح ۱۴طرح اجرایی گروه اقتصاد مردمی در کشور به صورت ویدئو کنفرانسی در محل ستاد سپاه ثارالله کرمان برگزار شد، گفت: اگر ما از ابتدا در انقلاب و در دوران ۸ سال دفاع مقدس پیروز شدیم به کمک مردم و بسیج بوده است و همچنین اگر در کرونا موفق شدیم عملکرد بسیج را دیدیم، امروز نیز در شرایطی هستیم که امنیت غذایی برای کشورمان مهم است، همانطور که امنیت نظامی مهم است؛ مطمئناً بدون بسیج نخواهیم توانست امنیت غذایی را برقرار کنیم.

وی با اعلام اینکه ما در بحث تامین امنیت غذایی توان بسیج را می‌خواهیم، افزود: یکی از کارهایی که اکنون دارد انجام می‌شود طرح الگویی هست که توسط تشکل های زیر مجموعه بسیج انجام می‌شود و این در کشور چهار طرح است که یکی از آن در شهرستان بردسیر در حال اجراست.

باقری تصریح کرد: این شروع کار است و در بحث زراعت، دام و ... هم می‌خواهیم از توان بسیج استفاده کنیم که این طرح‌ها الگویی برای کشاورزان دیگر هم شود و بتوانیم به هدف اصلی‌مان که امنیت غذایی پایدار است برسیم

محمدصادق اویسی مسئول امور استان های شرکت کرانه (وابسته به بنیاد تعاون بسیج) نیز گفت: امروز در سالروز فرمان اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، آیین افتتاح ۱۴ پروژه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج در سراسر کشور را داریم که در استان کرمان پروژه مزرعه الگویی در منطقه بردسیر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در این پروژه علاوه بر اینکه مدل‌های کشت بهره ور نوین کشاورزی به کشاورزان از طریق اجرای پروژه‌ها آموزش داده خواهد شد یک  مرکز مکانیزیاسون مردمی نیز راه اندازی می‌شود تا بتواند خدمات کشاورزی را به کشاورزان منطقه ارائه کند.

اویسی تصریح کرد: البته این شروع پروژه‌ها در استان کرمان است ان شاءالله طی سال آینده پروژه‌های بعدی در جنوب استان هم افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: این مزرعه حدود ۶۵ هکتار مساحت دارد که با مشارکت بخش خصوصی وارد فعالیت شدیم و این ظرفیت وجود دارد که مساحت مزرعه تا حدود دو برابر هم افزایش پیدا کند.

آیین افتتاحیه روزکارآفرینی و اقتصاد مقاومتی و افتتاح همزمان ۱۴ طرح گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج در کشور در رسته های کشاورزی، دامداری و علوفه دامی، کسب و کارهای خرد و خانگی ، پوشاک ایرانی اسلامی و ... که همگی با حمایت و هدایت گروه اقتصاد مردمی توسط کارآفرینان کشورمان در استانهای مختلف به اجرا رسیده است افتتاح شد.

در استان کرمان‌نیز پروژه کشاورزی توسط شرکت کرانه نیلگون افق با همکاری بخش خصوصی در منطقه دشت‌نگار شهرستان بردسیر با هدف ایجاد مزرعه الگویی و آموزش روشهای افزایش بهره وری به کشاورزان، ایجاد ایستگاه مکانیزاسیون‌کشاورزی و ارائه خدمات ارزان قیمت به کشاورزان‌منطقه و تولید بذر و نهال متناسب با بوم و اقلیم‌ منطقه راه اندازی شد.

ارسال نظرات