به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن کرمی گفت: در شرایط کنونی برخی شرکتها و افراد به دنبال گرانسازی کالاها هستند و به همین دلیل این مسئله نیازمند پیگیری و حل مسئله است.
وی افزود: نایاب شدن برخی کالاهای نشانه عزم شرکتها برای گرانکردن محصول خود از طریق کمبود عرضه و افزایش تقاضا بهنحویکه آن محصول در مدت معینی در بازار کمبود آن توسط مردم احساس میشود سپس با قیمت جدید و گرانشدن به بازار عرضه میشود این شیوهای است که خودروسازان بنیانگذار آن بودند و اکنون به سایر شرکتها تعمیمیافته است.
کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه گفت: ازآنجاییکه صنعت خودروسازی جای خود پیدا کرده و با وجود تحویل محصولات بیکیفیت و با قیمت گزاف همچنان از طرف برخی افراد حمایت میشود ابن مسئله سایر شرکتها را به فکر انداخته تا چنین فضایی را برای خود فراهم آوردند.
کرمی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که زمانی محصولی در بازار عرضه آن کم میشود نشاندهنده این است که یا دلالان یا شرکتهای عرضهکننده آن قصد کمفروشی و در نهایت گرانسازی محصولی را در بازاری بدون نظارت دارند.
وی تصریح کرد: مسئله نظارت همچنان حلقه مفقوده بازار است تا به شکل کارآمد شاهد این باشیم که محصولات از تولید تا عرضه با نظارتهای صورتگرفته نتوانند بهصورت خودسر اقدام به افزایش قیمت بکنند.