۳۷ میلیون مترمکعب آب در پشت سد عمارت ذخیره شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: به دنبال آبگیری اولیه سد عمارت از اول سال جاری تاکنون ۳۷ میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره‌سازی شده است.
کد خبر: ۹۵۸۳۳۸۹
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

۳۷ میلیون مترمکعب آب در پشت سد عمارت ذخیره شد

حمید فضایلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: با آبگیری اولیه این سد برنامه‌ریزی برای ذخیره‌سازی آب به‌صورت تدریجی در پشت این سد شروع شد و اکنون با تلاش کارکنان شرکت آب منطقه‌ای ۳۷ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌سازی شده تا در مواقع مورد نیاز به مصرف برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۷.۵ میلیون مترمکعب آب از حجم ۵۸۲ میلیون مترمکعبی در سدهای استان ذخیره شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش یافته است.

فضایلی اظهار کرد: سد یامچی به عنوان بزرگترین منبع تامین کننده آب شرب مرکز استان هم‌اکنون دارای ۲۳.۵ میلیون مترمکعب آب است که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش یافته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به آخرین وضعیت سد سبلان مشگین‌شهر نیز عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۳۳ میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

فضایلی با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر و تغییر در اقلیم منطقه خواستار مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف شد و ادامه داد: برای برون‌رفت از چالش کمبود منابع آب در ماه‌های آغازین سال آتی باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

وی با بیان اینکه در اثر بارش‌های چند روز اخیر افزایش قابل توجهی در منابع آبی استان صورت نگرفته است ، تصریح کرد: با وجود بارش‌های مناسبی که طی هفته‌های اخیر در سطح استان اتفاق افتاده، هنوز این بارش‌ها به رواناب تبدیل نشده و بر خلاف تصور عموم مردم هنوز اتفاق خاصی در افزایش ورودی سدهای استان رخ نداده و همچنان باید شهروندان در مصرف بهینه آب جدی باشند.

به گزارش بسیج، بر اساس آمارهای موجود استان اردبیل از نظر بارندگی در مقایسه با استان‌های واقع در شمالغرب کشور، شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان که به لحاظ اقلیمی در شرایط نسبتا مشابهی می‌باشند، در جایگاه‌ چهارم قرار دارد.

تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.

ارسال نظرات