استاندار اردبیل:

زنجیره تولید حوزه صنعت اشتغال را رونق می‌دهد

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: توسعه و تقویت زنجیره تولید در بخش صنعت و معدن اشتغال مولد و رو به جلویی را به همراه دارد.
کد خبر: ۹۵۸۳۵۹۷
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

زنجیره تولید حوزه صنعت اشتغال را رونق می‌دهد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سید حامد عاملی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، از اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست تا با تشکیل کارگروه ویژه موضوع صدور کارت بازرگانی و بررسی اهلیت افراد را مورد رصد قرار داده و صلاحیت‌های حرفه‌ای را در این زمینه مورد دقت و بررسی بیشتر قرار بدهند.

وی تصریح کرد: در این مسیر باید بر اساس فرآیند مشخص شده کار به پیش رفته و صدور کارت بازرگانی با تسهیل‌گری خاص و در یک فرآیند مناسب برای صاحبان این حوزه انجام شده و موانع گذشته نیز رفع شود.

استاندار اردبیل ضرورت تقویت آبزی‌پروری را در استان با رفع موانع و مشکلات پیش آمده در صدور مجوزها و اصلاح فرآیند تأمین آب و پرداخت آب بها به شرکت آب منطقه‌ای یادآور شد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب در حوزه آبزی‌پروری بتوانیم تولید را در این بخش ارتقا دهیم.

عاملی به ظرفیت بی‌نظیر دامپروری در استان اشاره کرد و افزود: در کنار تقویت دامداری‌های سنتی، انتظار می‌رود ۲ تا سه واحد دامپروری در این استان با ظرفیت هر کدام پنج هزار رأس راه‌اندازی شود تا ما بتوانیم در این بخش تولید محصولات لبنی و تقویت صنایع بسته‌بندی را شاهد باشیم.

وی ضرورت تأمین مالی از سوی بانک‌ها را برای فعالان عرصه دامپروری یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار تأمین نقدینگی این واحدها، شایسته است نهاده‌های مورد نیاز در داخل استان تأمین و کشت علوفه به عنوان نیاز اولیه صنایع دامپروری مورد توجه قرار گیرد.

عاملی به حوزه صنعت به عنوان مهمترین بخش توسعه استان اشاره کرد و ادامه داد: در بخش صنعت ما با ارزش افزوده و ارتقای درآمد فعالان این حوزه روبه‌رو هستیم و شایسته است زنجیره تولید در این بخش تکمیل و تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار شهرک‌ها و مناطق آزاد و تجاری استان، ضرورت دارد شهرک‌های خصوصی نیز مورد حمایت قرار گرفته و زیرساخت‌های آن به شکل مطلوب تأمین شود.

عاملی توسعه صنایع معدنی و فلزی را یک ظرفیت عظیم اعلام کرد و گفت: ما در حوزه صنایع خلاق، نساجی، ساختمان، الکترونیک و حوزه غذا زنجیره‌های خوبی را در حال تکمیل داریم و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم با راه‌اندازی واحدهای جدید زمینه اشتغال و بهره‌وری بیشتر نیز فراهم آید.

استاندار اردبیل بیان کرد: باشگاه هزارتایی‌ها در حال توسعه است و پیش‌بینی می‌شود سال آینده بخش عظیمی از این واحدهای با اشتغال هزار نفر راه‌اندازی شده و گردش مالی مناسبی را شاهد باشیم.

ارسال نظرات