معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور گفت: ۲/۵میلیون خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر تحت پوشش نهاد مقدس امداد قرار دارد.
کد خبر: ۹۵۸۴۲۱۸
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور، پیش از ظهر امروز در مراسم جشن خودکفایی ۴۳۰۰ خانواده استان مرکزی که در سالن همایش های امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه کمیته امداد بیش از ۱۲۰ خدمت به مددجویان ارائه می دهد، گفت: ماهیانه بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان در قالب معیشت به حساب نیازمندان واریز می شود.

وی توزیع ۷۵ هزار جهیزیه در کل کشور را بخشی از اقدامات این نهاد حمایتی اعلام کرد و افزود: در بخش آموزش و پرورش تعداد قابل توجهی از نخبگان و مسئولان نظام از خانواده و مددجویان کمیته امداد هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور تصریح کرد: بر اساس رسالت اصلی کمیته امداد که ایجاد اشتغال پایدار است ۵۰ درصد از سهم هر استان در بخش اشتغال هزینه می شود، خوشبختانه استان مرکزی جزو استانهای پیشرو در کشور است.

وی با بیان اینکه ۲/۵میلیون خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر تحت پوشش نهاد مقدس امداد قرار دارد، افزود: ماهیانه بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مستمری به حساب خانواده های تحت حمایت امداد واریز می شود.

اهدای بیش از ۸۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در این مراسم گفت: یکی از ویژگی های منحصر بفرد کمیته امداد درخشیدن نام امام راحل بر تارک این نهاد حمایتی است.

وی با اشاره به مشارکت مردم در امور حمایتی و نوعدوستی افزود: بیش از اینکه دولت ها در کنار کمیته امداد باشند، این مردم هستند که در کنار این نهاد قرار دارند؛ از دیگر ویژگی مهم این نهاد دیوان سالاری نبودن و مردم پایه بودن این نهاد است و با تشخیص بنیانگذار کبیر انقلاب سازمان های مردمی، در کنار سازمان های دولتی قرار و قدم های بزرگ جهادی برداشته اند.

استاندار مرکزی اشتغالزایی را از مباحث مهم و از نیازهای مهم امروز دانست و تصریح کرد: بالاترین رشد اشتغال در دنیا مربوط به انقلاب اسلامی است که هرچند با افزایش فارغ‌التحصیلان تا مطلوب انقلاب هنوز فاصله داریم.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال همراه با ارزش افزوده بهترین نوع اشتغال است.

اهدای بیش از ۸۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان

مجید مومنی مدیر کل محترم کمیته امداد استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به فلسفه تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد  ۲۲ روز پس از انقلاب اسلامی تأسیس شد و این خود نشانگر اهمیت امام راحل به نیازمندان و فقرا است.د

وی اساس کار کمیته امداد را توانمندسازی خانواده ها با بستر سازی فرهنگی دانست و افزود: از بین خانوارهای تحت پوشش در استان قریب به ۱۴ هزار خانوار مستعد توانمندی بودند که بستر لازم برای مهارت آموزی و تسهیلات اشتغال آفرینی این عزیزان فراهم شد.

مؤمنی ادامه داد: مسکن از دیگر ابعاد مهم توانمندی است و با همکاری همه بخش ها تا کنون اقدامات خوبی در بخش مسکن انجام شده و در مجموع بیش از ۱۹ هزار خدمات مسکن توسط امداد ارائه شده است و امروز ۱۵۴ واحد مسکونی تحویل خانواده‌های تحت حمایت می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۸۰۰ جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت اهدا و بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری و خیران به نیازمندان استان مرکزی کمک شده است.

گفتنی است اهدای همزمان ۲۵۴ سری جهیزیه و اهدای ۱۵۴ مسکن مددجویی از دیگر برنامه‌ های این مراسم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات