مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار و ۵۸۹ پرونده مشاغل سخت و زیان آور از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون در استان تایید شده است.
کد خبر: ۹۵۸۴۳۶۳
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، خلیل احمد سلامی اظهار کرد: برای بررسی پرونده ها، ۸۴ جلسه کمیته بدوی و تجدید نظر امسال در استان تشکیل شده است و میزان تایید پرونده ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد.


وی افزود: رسیدگی به درخواست متقاضیان سرعت گرفته و مدت زمان رسیدگی نسبت به گذشته کاهش یافته است و پرونده‌ها به روز مورد بررسی قرار می‌گیرد.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان یادآور شد: مطابق قانون، کارگران شاغل در کارهای سخت و زیان‌آور با داشتن سابقه ۲۰ سال متوالی در پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی و در صورتی که سوابق بیمه شده بصورت متناوب باشد با ۲۵ سال پرداخت حق بیمه می تواند بازنشسته شوند.


سلامی گفت: مشاغلی که به تناسب شغل، کارگر فشار جسمی و روحی بسیاری را متحمل می شود به عنوان مشاغل سخت و زیان آور تعریف شده اند.


وی با بیان اینکه ثبت درخواست بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور بصورت اینترنتی و از طریق سامانه www.sakht.mcls.gov.ir  انجام می شود، اضافه کرد: نتیجه بررسی و رای صادر شده از سوی درخواست کننده قابل پیگیری و رصد است.


ارسال نظرات